طرح توسعه منطقه ویژه پتروشیمی تا ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم ایجاد می‌کند.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، شامگاه ۲۸ مهرماه نشست مشترک سید جعفر حسینی رئیس امور آمایش و توسعه منطقه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور و هیأت همراه، مهرداد نیکو رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان و پیام برزگر مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار شد و آخرین وضعیت طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفت.

پیام برزگر مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست، اظهار کرد: طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی می‌تواند ۵۰ تا ۶۰ هزار شغل مستقیم را در زمان احداث در شهرستان بندر ماهشهر و همچنین در صنایع پایین دستی و شهرک‌های صنعتی استان ایجاد کند.

وی افزود: قرار است ۸۰۰ میلیارد تومان برای فاز نخست احداث طرح توسعه پیشرفت وامید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مصوب شود و برای اجرای این طرح تخصیص یابد. این بودجه در بودجه سال جاری به تصویب هیأت مدیره و مجمع این سازمان رسیده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی گفت: جهت طرح توسعه پیشرفت و ‌امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار در نظر گرفته شده است و ‌امیدواریم با تملک این اراضی گام بلندی در تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و ایجاد اشتغال برداریم.

برزگر با اشاره به احداث ۲ کارخانه نوآوری در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، عنوان کرد: با استفاده از تجربه مدیریت منطقه ویژه فعلی، در طرح توسعه به دنبال ایجاد ارزش افزوده حداکثری و اشتغال بیشتر هستیم و در این مسیر از ظرفیت دانش بنیان‌ها استفاده خواهیم کرد.

در پایان این نشست، مدیران سازمان برنامه و بودجه از منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، شرکت‌های پتروشیمی مارون، شهید تندگویان و طرح‌های در دست احداث این منطقه بازدید کردند. گفت و گو با کارشناسان و مدیران بهره‌برداری و تولید واحدهای پتروشیمی شهید تندگویان و مارون از دیگر برنامه‌های این بازدید بود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن