ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی از مرز 74 هزار مگاوات گذشت

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی گفت: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با اتصال واحدهای جدید به بیش از 74 هزار مگاوات رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، امیر دودابی‌نژاد، با اشاره به اینکه تاکنون 615 واحد تولید برق حرارتی در 134 نیروگاه کشور احداث شده است، گفت: در اسفندماه سال 1401 با اتصال واحد بخار نیروگاه‌های ارومیه و بعثت پارس‌جنوبی به مدار تولید، تعداد واحدهای حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی و صنایع بزرگ به ۳۹۳ واحد و ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی تحت مالکیت بخش خصوصی به حدود ۴۹ هزار مگاوات رسیده است.

وی با بیان اینکه بیش از 68 درصد از مجموع ظرفیت تولید برق حرارتی در اختیار بخش خصوصی است، ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت نیروگاه‌های کشور اعم از حرارتی، برق‌آبی، تجدیدپذیر، دیزلی، مقیاس‌کوچک و اتمی به حدود 91 هزار مگاوات رسیده که 82 درصد از این ظرفیت مربوط به نیروگاه‌های حرارتی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت شرکت برق حرارتی، گفت: هم‌اکنون واحدهای سیکل‌ترکیبی با ظرفیت 35 هزار و 503 مگاوات، واحدهای گازی با ظرفیت 22 هزار و 683 مگاوات و نیروگاه‌های بخاری با ظرفیت 15 هزار و 829 مگاوات، نیروگاه‌های حرارتی کشور را تشکیل می‌دهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن