عدم تغییر قیمت نفت با نگرانی از افزایش نرخ بهره و تقاضای چین

قیمت نفت در روز سه‌شنبه ثابت ماند زیرا سرمایه‌گذاران سفرهای تعطیلات در چین را ارزیابی کردند که می‌تواند تقاضای سوخت را در مقابل چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بهره در سایر نقاط جهان افزایش دهد و رشد اقتصادی را آهسته‌تر کند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، قیمت نفت برنت با 3 سنت کاهش به 82 دلار و 70 سنت در هر بشکه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 3 سنت کاهش 78 دلار و 73 سنت در هر بشکه معامله شد.

معاملات آتی نفت در روز دوشنبه بیش از 1 درصد افزایش یافت زیرا سفرهای تعطیلات چین باعث افزایش تقاضای سوخت در دومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود.

لئون لی، تحلیلگر سی‌ام‌سی مارکت می‌گوید: سرمایه گذاران ابراز خوش بینی کردند که آغاز سفرها در چین باعث افزایش تقاضای سوخت در بزرگترین واردکننده نفت جهان شود.

وی می‌گوید: علاوه بر این، انتظارات برای کاهش رشد تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سه ماهه اول باعث عقب نشینی شاخص دلار در روز گذشته شد و از افزایش قیمت نفت حمایت کرد.

دلار ضعیف‌تر آمریکا می‌تواند با ارزان‌تر کردن آن برای دارندگان ارزهای خارجی در کشورهای دیگر، به تقاضای جهانی نفت کمک کند. با این حال، سرمایه گذاران در مورد افزایش احتمالی بیشتر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا برای مهار تورم محتاط هستند. این امر می‌تواند رشد اقتصادی  و تقاضای انرژی را کاهش دهد. انتظار می‌رود فدرال رزرو ایالات متحده، بانک انگلستان و بانک مرکزی اروپا در جلسه اول ماه می، نرخ بهره را افزایش دهند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن