عراق انتظار ندارد اوپک پلاس در ماه ژوئن کاهش بیشتری داشته باشد

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق، به عنوان اولین وزیر اوپک در باره تصمیم احتمالی این سازمان برای کاهش قیمت نفت نظر می‌دهد، گفت: عراق انتظار ندارد اوپک پلاس تولید نفت را در نشست بعدی خود در ماه ژوئن کاهش دهد.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، عبدالغنی در مصاحبه‌ای گفت: در نشست بعدی که در سوم و چهارم ژوئن (ژوئن) برگزار می‌شود، کاهش اضافی وجود نخواهد داشت و در مورد عراق، ما نمی‌توانیم بیشتر از این تولید نفت خود را کاهش دهیم.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد که عراق متعهد به کاهش داوطلبانه تولید نفت است که از ماه مه آغاز شده و تا پایان سال 2023 ادامه دارد و خاطرنشان کرد که از عراق خواسته نشده تا قبل از نشست 4 ژوئن اوپک پلاس، چنین کاهشی در تولید خود داشته باشد.

اوپک و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به اوپک پلاس، در اواخر سال 2022 برای حمایت از بازار با بدتر شدن چشم‌انداز اقتصادی و ضربه‌زدن به قیمت‌ها، توافق کردند تولید خود را کاهش دهند.

و بعد در اقدامی غافلگیرکننده در اوایل آوریل، عربستان سعودی و سایر اعضای اوپک پلاس کاهش بیشتر تولید نفت خود را حدود 1.2 میلیون بشکه در روز اعلام کردند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن