عراق: پس از توقف فلرسوزی‌، واردات گاز از ایران متوقف می‌شود

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق گفت که عراق قصد دارد ظرف یک ماه دور جدید مناقصه تکمیلی برای توسعه تعدادی از میادین شرقی بغداد، که مهمترین آنها میدان گاز طبیعی منصوریه است، اعلام کند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، عبدالغنی گفت کشورش، دومین تولیدکننده بزرگ اوپک، قصد دارد تولید نفت خام خود را بیش از 5 تا 6 میلیون بشکه در روز افزایش دهد، در حالی که به محدودیت‌های اوپک پایبند است. او درباره زمان‌بندی مورد نیاز این کار توضیحی نداد.

او گفت که این کشور در تلاش است تا برای هر گونه افزایش میانگین تولید مطابق با الزامات اوپک آماده باشد. میانگین صادرات نفت عراق تنها از بنادر جنوبی در ماه جاری 3.3 میلیون بشکه در روز است.

وی گفت: عراق با میانگین کاهش تولید 220 هزار بشکه در روز به توافق کاهش تولید اوپک پلاس تا پایان سال جاری متعهد است.

وزیر امور خارجه گفته است: عراق پس از توقف فلرسوزی‌های موجود، واردات گاز ایران را متوقف خواهد کرد. وزارت نفت در حال کار برای تهیه یک بسته داده برای چندین بلوک اکتشافی در مرزهای این کشور با سوریه، اردن و عربستان سعودی است. عبدالغنی گفت که این وزارت انتظار دارد تا این میادین برای سرمایه گذاری تا جولای آماده باشند.

وزارت نفت عراق همچنین در حال مذاکره با شرکت‌های بین المللی برای برداشت گاز طبیعی از میدان غربی عکاس عراق است. عبدالغنی گفت که مذاکرات با با توتال انرژیز پیشرفت داشته و به زودی توافق‌نامه‌ای برای فعال کردن قرارداد امضا خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن