غول‌های نفتی کار چندانی برای مقابله با تغییرات اقلیم نکرده‌اند

پنل مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید شرکت‌های بزرگ انرژی آنقدر که باید برای کاهش تاثیرات منفی تغییرات اقلیم کاری انجام نمی‌دهند درحالی که متعهد شده‌اند با تغییرات اقلیم مقابله کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، دموکرات‌های کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا با انتشاری سندی در روز جمعه اعلام کردند که بسیاری از شرکت‌های‌بزرگ نفتی دنیا درباره استراتژی فروش یا واگذاری میادین نفت و گاز به شرکت‌های کوچک‌تر برای کاهش انتشارات گازهای گلخانه‌ای خود بحث می‌کنند، این استراتژی بدون اینکه تغییری در میزان انتشارات به وجود بیاورد انتشارات را به شرکت بعدی منتقل می‌کند.

به عنوان مثال، در سال 2019، جک کالینز، یکی از مدیران اجرایی BPX، واحد نفت و گاز خشکی؛ در یک ایمیل داخلی به یکی دیگر از مقامات شرکت توضیح داد که این شرکت قصد داشته انتشار گازهای گلخانه‌ای را از طریق پروژه یک پمپ خورشیدی کاهش دهد. اسناد نشان می‌دهند که کالینز نوشت: «با این حال، ما تصمیم گرفته‌ایم که تقریباً همه این پروژه‌ها را با توجه به برنامه‌های واگذاری خود متوقف کنیم».

در شل، کورتیس اسمیت، سخنگوی شرکت، در یک ایمیل داخلی درباره واگذاری از دارایی‌های نفتی کانادا گفت: «درست است، ما هنگام واگذاری بدهی CO2 را منتقل می‌کنیم.»

در اسنادی که توسط پانل مجلس ارائه شده، یکی از همکاران اسمیت در پاسخ به ایمیلی نوشته: به جای واگذاری، دقیقا چه کاری باید انجام دهیم… روی ماسه‌های نفتی بتن بریزیم و همه چیز را از بین ببریم تا کسی نتواند بخرد؟

شل اسناد منتشر شده توسط مجلس نمایندگان را به عنوان ارائه راه‌کارهایی برای مقابله با تغییرات اقلیم معرفی کرده است.

اسناد ارائه شده نشان می‌دهد که استراتژی‌های انجمن نفت آمریکا (API) طوری تنظیم شده‌اند که بر محوریت «تبلیغ مستمر گاز طبیعی در اقتصاد با کربن محدود» است.

در یکی از ایمیل‌های API نوشته شده که با کاهش انتشارات از طریق سوختن گاز متان در میادین تولید و جذب کربن آن می‌تواند مجوز عملیات‌های حفاری سوخت‌های فسیلی را تمدید کرد.

در ایمیل دیگری اعلام شده است که حفاران انرژی قابل دست‌یابی بهتری تولید می‌کند و همزمان با تغییرات اقلیم هم مقابله می‌کنند. هر اداعایی غیر از این نادرست است.

مجلس نمایندگان ایالات متحده می‌گوید تولید کنندگان بزرگ نفت و گاز از تاثیرات عملکرد خود بر تغییرات اقلیم آگاه هستند اما برای رسیدگی به این موضوع کار خاصی انجام نمی‌دهند.

شواهد جدید نشان می‌دهد که این شرکت‌ها می‌دانند که تعهدات اقلیمی‌شان ناکافی است اما سودی که غول‌های نفتی برایشان دارند باعث می‌شود اهمیتی به این موضوع ندهند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن