فاز 2 طرح آبرسانی به سنندج در مدار بهره‌برداری است

معاون اجرایی طرح آبرسانی به سنندج با بیان اینکه فاز دو طرح آبرسانی به سنندج در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است، گفت: با بهره برداری از این فاز، 100 درصد آب شرب شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می‌شود و شاهد توزیع آب با کیفیت و پایدار در این شهر خواهیم بود.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، حجت‌الله محقق با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه فرآیند راه‌اندازی پروژه آبرسانی سنندج به مرحله نهایی و بهره‌برداری رسید.

معاون اجرایی طرح آبرسانی به سنندج از سد آزاد به تصفیه‌خانه، با بیان اینکه کلنگ بهره‌برداری از طرح آبرسانی به شهر سنندج دهه فجر سال 1399 به زمین زده شد، ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه نیز از ابتدای سال 1400 آغاز و فاز یک آن در آبان سال جاری به بهره‌برداری رسید.

وی ضمن ابراز خرسندی از عملیاتی شدن برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بازه زمانی تعیین شده، ادامه داد: طرح آبرسانی به سنندج از جمله پروژه‌هایی است که در مدت زمان تعیین شده به دلیل تاکید رییس جمهور و پیگیری‌های مستمر وزیر نیرو و مسئولان استانی علی‌رغم شرایط کوهستانی و وجود مسیرهای صعب‌العبور برای انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه و فرایند دشوار عبور خط لوله فولادی از دل صخره‌ها با نتیجه مطلوب به سرانجام رسید.

محقق، ارزش مالی این پروژه را بالغ بر 850 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مسیر پروژه آبرسانی از منابع آبی استان کردستان به شهر سنندج حدود 60 کیلومتر و ارتفاع پمپاژ 480 متر است که در این میان  27 کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای 1400 و 1200 میلی‌متر منشعب شده است.

معاون اجرایی طرح آبرسانی به سنندج از سد آزاد به تصفیه‌خانه یادآور شد: بهره‌برداری از این شبکه آبرسانی امکان انتقال 57 میلیون متر‌مکعب آب را به تصفیه‌خانه سنندج برای جمعیت 700 هزار نفری، در افق سال 1425 مهیا می‌کند.

وی همچنین به معضلات پیشین در تامین آب شرب شهروندان سنندجی اشاره کرد و بیان داشت: پیش از این و در سال‌های گذشته، سد قشلاق منبع اصلی تامین کننده آب شرب شهروندان سنندجی بود که به لحاظ کیفی شرایط مساعدی نداشت.

100 درصد آب شرب شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می‌شود

محقق در همین رابطه تصریح کرد: به منظور تامین آب شرب با کیفیت و پایدار، برنامه‌های لازم برای بهره‌برداری از فاز اول آبرسانی صورت گرفت و خوشبختانه شاهد افتتاح فاز نخست این پروژه کلان ملی در 28 آبان‌ماه سال‌جاری بودیم و با بهره‌برداری از فاز دو 100 درصد آب شرب شهروندان سنندجی از سد آزاد تامین می‌شود.

معاون اجرایی طرح آبرسانی به سنندج با اشاره به افزایش سطح رضایتمندی شهروندان سنندجی در پی بهبود شرایط کیفی آب شرب، ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه شده از سوی آزمایشگاه مستقر در شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، هم‌اکنون حدود 80 درصد کیفیت آب شرب این شهر بهبود یافته است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن