فرایند جذب 1000 نخبه در وزارت نیرو از یکشنبه هفته جاری آغاز شد

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با اعلام خبر آغاز فرایند جذب هزار نخبه در وزارت نیرو از یکشنبه هفته جاری اعلام کرد: برگزاری دوره آموزی برای 80 نفر از این نخبگان از یکشنبه هفته جاری در پردیس شهید عباسپور آغاز شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مریم کارگرنجفی در آیین اختتامیه «جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های صنعت آب و برق» کشور که به میزبانی وزارت نیرو برگزار شد، در رابطه با اهمیت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در کشور گفت: از جمله مسائل بسیار کلیدی جامعه امروز ما که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز قرار دارد، موضوع مهم جهاد تبیین است که روابط عمومی‌ها طلایه‌داران اجرای آن هستند و باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه افزود: وزارت نیرو در دولت سیزدهم در حوزه‌های مختلف توانسته است اقدامات ارزشمند و شایسته‌ای انجام دهد و در بسیاری از شاخص‌های ارزیابی نهادهای دولتی در رتبه برتر قرار دارد که ضرورت دارد این اقدامات و فعالیت‌ها به طرز شایسته در جامعه و برای عموم شهروندان تبیین و اطلاع‌رسانی شود.

کارگرنجفی درباره اهم فعالیت‌هایی که در وزارت نیرو در دستور کار قرار دارد و باید نسبت به اطلاع‌رسانی مطلوب در مورد آنها اقدام شود، گفت: از جمله افتخارات وزارت نیرو در میان سایر نهادها و سازمان‌های دولتی این است که در ارزیابی‌های وزارت ارتباطات در رابطه با ارائه خدمات الکترونیک از طریق پنجره واحد ارائه خدمات دولت همواره رتبه بالایی کسب می کند و در تازه‌ترین ارزیابی ها که انجام شد، به عنوان وزارتخانه برتر انتخاب شد.

معاون منابع انسانی وزیر نیرو در ادامه با اشاره به توانمندی های بالای این وزارتخانه در حوزه پدافند غیرعامل افزود: در رابطه با پدافند غیرعامل وضعیت وزارت نیرو نسبت به سایر نهادها و سازمان‌ها بر اساس بررسی‌های کارشناسی در شرایط مطلوبی قرار دارد و توانسته‌ایم در ماه‌های اخیر زیرساخت‌های خود را در این حوزه ارتقاء دهیم.

کارگرنجفی ضمن تأکید بر لزوم تبیین و اطلاع‌رسانی درست و به موقع توانمندی ها و خدمات وزارت نیرو به مردم از عملکرد خوب روابط عمومی وزارت نیرو در ماه های گذشته تشکر کرد و در این باره اضافه کرد: از جمله افتخارات دیگری که در سال جاری برای وزارت نیرو محقق شد، انتخاب روابط عمومی این وزارتخانه به عنوان روابط عمومی برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی بود که نتیجه تلاش های شبانه روزی همکاران ما در روابط عمومی وزارتخانه و استان‌ها بود.

کارگر نجفی همچنین با اشاره به عضویت وزارت نیرو در شورای توسعه مدیریت که مهم ترین شورای منابع انسانی در کل کشور است و با موافقت رئیس جمهور صورت گرفت، از آغاز فرایند جذب هزار نخبه در وزارت نیرو خبر داد و در این باره گفت: وزارت نیرو توانست برای اولین بار مجوز جذب 1000 نخبه را از دولت اخذ کند که فرایند برگزاری دوره‌های آموزشی برای 80 نفر آنها از روز یک شنبه هفته جاری در پردیس آموزشی شهید عباسپور آغاز شده است و این روند تا تکمیل ظرفیت 1000 نفر در ماه‌های آتی ادامه خواهد یافت، اتفاقی که می‌تواند با بکارگیری این نخبگان سطح ارائه خدمات به مردم را به مراتب افزایش داده و میزان رضایتمندی ها را بالا ببرد.

معاون منابع انسانی وزیر نیرو در رابطه با دیگر اتفاق‌های مهم این وزارتخانه در سال جاری گفت: همکاری خوبی میان وزارت نیرو با سازمان ملی بهره وری در حوزه انرژی آغاز شده است که امیدواریم این اتفاق بتواند در بهبود عملکردها در ارتقای بهره وری موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره اطلاع رسانی های خوب روابط عمومی های صنعت آب و برق کشور در تابستان گذشته و زمستان سال جاری برای مدیریت مصرف آب و برق توسط شهروندان ادامه داد: لازم است همکاران ما در روابط عمومی از همین الان برای تابستان سال آینده برنامه‌ریزی کنند و با ارائه نکات آموزشی در قالب‌های مختلف رسانه ای شهروندان را برای برای مدیریت مصرف انرژی در تابستان سال آینده آماده کنند.

معاون وزیر نیرو در همین رابطه توجه به ظرفیت بانوان برای کمک به مدیریت مصرف انرژی در بخش خانگی را ضروری دانست و در همین رابطه اضافه کرد: باید زمینه‌ای فراهم کنیم تا بتوان از ظرفیت بانوان جامعه به عنوان مدیران‌خانه و فرهنگسازان جامعه در مدیریت مصرف آب و برق به نحو احسن بهره برداری شود.

کارگرنجفی در بخش پایانی سخنان خود نیز با تأکید بر ضرورت انعکاس فعالیت‌های همه همکاران در صنعت آب و برق به ویژه تلاش های سیمبانان ‘ نگهبانان ‘ اپراتورها ‘ کنتورخوان ها’ کارگران و کارمندان بخش‌های مختلف در اجرای طرح‌ها و پروژه ها، بیان کرد: معاونت منابع انسانی آمادگی دارد در چارچوب همکاری با مرکز آموزش و صلاحیت حرفه‌ای نسبت به تربیت مروجین فرهنگ مصرف آب و برق با روابط عمومی ها همکاری لازم را داشته باشد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن