فورد می‌خواهد در دو سال تبدیل به دومین سازنده خودروی برقی دنیا شود

شرکت فورد موتور انتظار دارد در دو سال آینده تبدیل به دومین سازنده خودروهای برقی دنیا شود و ظرفیت سالانه تولید خود را به نزدیک به 600 هزار خودرو برساند.

به گزارش «انرژی امروز» از رویترز، فورد انتظار دارد تقاضا برای خودروی برقی مدل Ford F-150 Lightning این شرکت افزایش یابد درحالی که به گفته مقامات فورد تعداد 200 هزار دستگاه از این نوع خودرو در انبارها خواهد بود.

پیشتر رویترز گزارش داده بود که تا سال 2025 شرکت خودروسازی فورد برای جایگاه سوم در تولید خودروهای برقی با شرکت استلانتیس رقابت می کند. تسلا و فولکس واگن فعلا به ترتیب مکان اول و دوم را در اختیار دارند.

A Ford all-electric F-150 Lightning truck prototype is seen at the Rouge Electric Vehicle Center in Dearborn, Michigan, U.S. September 16, 2021 REUTERS

مقامات شرکت فورد اعلام کرده اند که با 5 باتری ساز بزرگ دنیا برای تولید و توسعه سلول های باتری خودروهای برقی آینده همکاری می کنند و انتظار دارند تا سال 2030 ظرفیت جهانی تولید باتری خود را به 240 گیگاوات برسانند.

باتری سازهایی که فورد با آنها کار می کند شامل اس کا آن (SK On)، ال جی انرژی سلوشون (LG Energy Solution)، سی ای تی ال (CATL)، بی وای دی (BYD) و پاناسونیک (Panasonic) هستند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن