قیمت نفت برنت به 90 دلار رسید

قیمت‌های جهانی نفت خام به‌دلیل ریسک عرضه به سطوح بالای ۹۰ دلار برای هر بشکه رسید.

به گزارش رویترز، به‌دنبال انتظار بازارها از احتمال تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه و تأثیرش بر عرضه نفت، قیمت دو شاخص نفت خام برنت دریای شمال و  دبلیوتی‌آی آمریکا در پایان معاملات روز جمعه بیش از یک دلار به ازای هر بشکه افزایش یافتند.

قیمت نفت خام شاخص نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات روز جمعه با ۵۲ سنت یا ۰.۵۷ درصد افزایش به ۹۱ دلار و ۱۷ سنت برای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در پایان معاملات روز دوشنبه بازار بورس نیویورک (نایمکس) با ۳۲ سنت یا ۰.۳۷ درصد افزایش، ۸۶ دلار و ۹۱ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات روز پنجشنبه (۱۶ فررودین‌ماه) در بالاترین سطح خود از اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی معامله شدند.

در پی تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه شاخص‌های نفت خام برنت و  دبلیوتی‌آی آمریکا در هفته جاری بیش از چهار درصد افزایش یافتند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز در این باره گفت: تشدید تنش‌ها در خاورمیانه یک دومینو از خطر ژئوپلیتیک دیگری است که عرضه را با ریسک روبه‌رو می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

یک مقام ناتو روز پنجشنبه اعلام کرد که که حمله مداوم پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه‌های نفتی در روسیه ممکن است بیش از ۱۵ درصد ظرفیت روسیه را مختل کرده و به تولید سوخت این کشور آسیب زده باشد.

ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک‌پلاس) در نشست وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه بر پایبندی به سهمیه‌های تولید تعیین شده تأکید کردند.

دانیل هاینس و سونی کوماری، تحلیلگران بانک ای‌ان‌زد در یادداشتی نوشتند: تأکید بر پایبندی به سهمیه‌های اوپک‌پلاس منجر به کمبود بیشتر عرضه در سه ماه دوم سال جاری میلادی می‌شود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن