كاهش 6.7 درصدی مشتركان پرمصرف خانگی در كشور

توانیر برای كاهش تلفات شبكه توزیع تا پايان سال جاری برنامه دارد

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: در حال حاضر 4.3 درصد به تعداد مشتركان كم مصرف و 2.4 درصد به مشتركان خوش مصرف افزوده شده و 6.7 درصد از جمعیت مشتركان خانگی پرمصرف در كشور كاهش یافته كه تا پیك تابستان آینده به 10 درصد خواهد رسید.

به‌گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر، سهم مشتركان شهری را با 46 میلیون قبض خانگی 20 درصد كم مصرف، 49 درصد خوش مصرف و 30 درصد پرمصرف و سهم مشتركان روستایی را 30 درصد كم مصرف، 47 درصد خوش مصرف و 23 درصد پرمصرف عنوان كرد.

وی با اشاره به تك رقمی شدن تلفات شبكه توزیع در سال 98، از هدفگذاری برای كاهش تلفات 9.76 درصدی به 9.2 درصد تا پایان سال جاری و پیشرفت خوب برنامه‌ها در این خصوص خبر داد.

رخشانی مهر تمركز شركت‌های توزیع برای وصول 102 تا 104 درصدی مطالبات را كه بخشی از مانده مطالبات سال‌های قبل را نیز شامل می‌شود، مورد توجه قرارداد كه تاكنون افزایش 8 درصدی وصولی نسبت به سال گذشته را درپی داشته و 21 هزار و 500 میلیارد از 22 هزار و 300 میلیارد تومان مطالبات امسال شركت‌ها وصول شده است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر پوشش خدمات غیر حضوری برق را هم اكنون 75 درصد عنوان كرد كه در تعدادی از شركت‌ها به صورت صد درصدی اجرا شده و با توجه به زمان باقی مانده تا استقرار كامل طرح (19 خرداد 1400) پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال، پوشش صد درصدی ارایه خدمات غیرحضوری برق به مردم محقق شود.

رخشانی مهر پیشرفت طرح برق امید و اجرای دو برنامه دو ماهه در این زمینه را مطابق برنامه‌ریزی ذكر كرد كه طی این مدت، از مجموع 60 میلیون قبض برق خانگی 22.5 درصد كم مصرف، 48.9 درصد خوش مصرف و 28.5 درصد پرمصرف بودند.

وی با اشاره به اینكه در این مدت 6.7 درصد از جمعیت مشتركان خانگی پرمصرف در كشور كاهش یافته است، خاطرنشان كرد: هدف ما كاهش 10 درصدی مشتركان پر مصرف تا پیك تابستان امسال است.

معاون هماهنگی توزیع توانیر از عزم بخش توزیع برای افزایش مشتركان كم مصرف از 8 میلیون و 400 هزار مشترك به 9 میلیون و 200 هزار مشترك تا پایان سال اول اجرای طرح خبر داد و بیشترین سهم مشتركان مشمول طرح برق امید در هر شركت توزیع را حدود 55 درصد و مربوط به شركت‌های توزیع برق قزوین، خوزستان و اهواز ذكر كرد كه مازندران نیز با كمتر از 10 درصد، كمترین مشتركان مشمول را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه كرد: بیشترین سهم مشتركان روستایی مشمول به استان قزوین و كمترین سهم به تهران بزرگ و مازندران اختصاص دارد و در حوزه شهری بیشترین مشترك مشمول برق امید به میزان 55 درصد در استان خوزستان و كمترین در استان مازندران است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن