لازمه کاهش مصرف، ارتقای خدمات نوین در شرکت‌های توزیع برق است

تامین برق بخش خانگی و کسب و کارهای خرد در اولویت است

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: برای حرکت به سمت مصرف بهینه باید رشد و ارتقای خدمات نوین در شرکت‌های توزیع برق شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش «انرژی امروز» از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، غلامعلی رخشانی مهر در نشست هماهنگی کنترل پذیری مصرف و آمادگی جهت عبور موفق از بحران کمبود انرژی که با حضور مدیران شرکت توزیع برق استان‌های اصفهان و چهار محال بختیاری در محل پارک فناوری‌های نوین شرکت توزیع برق برگزار شد، بر مصرف بهینه انرژی برای عبور از بحران کمبود انرژی تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در شرکت‌های توزیع برق از زمان بحران کرونا در راستای بروزرسانی و شتاپ در خدمات غیرحضوری به مشترکان اظهار کرد: مدیران شرکت توزیع نباید فکر کنند با برخی اقدامات غیرحضوری کار خدمت رسانی در قالب خدمات نوین به مردم تمام شده است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع توانیر خاطرنشان کرد: تابستان امسال مشخص شد که همه خدمات موثر نبوده است. با توجه به تحولات شگرفی که درعرصه رسانه و مدیا به وجود آمده ولی هنوز فرهنگ استفاده از انرژی متحول نشده است.

به گفته وی، باید با استفاده از این موقعیت‌ها مردم را در جهت استفاده بهینه از انرژی مجاب کنیم.

لزوم تقویت ارتباط نقطه به نقطه با مشترکان

رخشانی مهر با بیان اینکه به دلیل عدم دسترسی بسیاری از مردم به ابزارهای هوشمند (تبلت ،گوشی هوشمند) بایستی درصدد رشد و ارتقا امکانات و خدمات بهتر به مشترکان باشیم، ادامه داد: تجربه تابستان امسال نشان داد در ارتباط نقطه به نقطه با مردم نتوانستیم درست عمل کنیم اگر چه شرایط تابستان اجتناب ناپذیر بود اما مردم در این زمینه دچار مشکلاتی شدند که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

رخشانی مهر تصریح کرد: برای حرکت به سمت جامعه متعالی و هوشمند باید رشد و ارتقا خدمات نوین در شرکت‌های توزیع برق شتاب بیشتری بگیرد و دربخش مشترکان برق ارتباط دوسویه انجام شود.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر افزود: مسله بحران کمبود انرژی برای مدیران این صنعت تبین شده اما باید در این زمینه برای مردم آگاه سازی اقداماتی صورت گیرد تا مشترکان بدانند به‌دلیل منابع محدود انرژی بایستی در مصرف برق، گاز و آب بهینه حرکت کنند.

این مقام مسول با تاکید بر کنترل مصارف نامتعارف بخش خانگی، گفت: این امر با اعمال موارد تشویقی برای مشترکین بیشترین نتیجه را خواهد داشت.

معاون هماهنگی شرکت توانیر هشدار داد: اگر صرفه جویی و مصرف بهینه مصرف انرژی محقق نشود در آینده نه چندان دور شاهد اتفاقات ناگواری در زمینه کمبود انرژی خواهیم بود.

رخشانی مهر تعرفه‌گذاری اقتصادی را یکی از راه‌ها در جهت مصرف بهینه انرژی عنوان کرد و افزود: اگر نظام تعرفه‌ای اصلاح شود و پای مسائل اقتصادی برای مصارف انرژی به میان بیاید قطعا مشترکان به سمت مصرف بهینه سوق داده خواهند شد.

تامین برق بخش خانگی و کسب و کارهای خرد در اولویت است

وی ادامه داد: واقعیت این است که متاسفانه با مشترکان پرمصرفی روبه‌رو هستیم که بخش عمده‌ای مربوط به ادارات دولتی بوده که مصارف فوق العاده‌ای دارند و نسبت به این مصارف تعهدی ندارند.

رخشانی مهر گفت: اقدامات ویژه‌ای برای مصرف بهینه انرژی در کشور نیاز است و با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای بایستی راهکارهای مصرف بهینه انرژی برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه تفکر قطع برق خانگی برای کاهش مصرف انرژی تفکر غلطی است، خاطرنشان کرد: تامین برق بخش خانگی و کسب و کارهای خرد بسیار مهم است و نباید این بخش ها دچار قطعی برق شوند اما باید برای آن‌ها سهمیه برق و گاز در نظر گرفته شود.

طرح‌های تشویقی برای مشترکان کم مصرف تقویت شود

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر تاکید کرد: الگو‌های تشویق مشترکان کم‌مصرف و همچنین طرح‌های تشویقی که مشترکان را ملزم می‌کند تا مصرف کمتری داشته باشند بایستی با قوت بیشتری دنبال شود چرا که این گونه راهکارها نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن