مجتمع گازی شمال عراق برای سومین بار هدف حمله راکتی قرار گرفت

یک میدان گازی در شمال عراق که برای توسعه و بهره‌برداری تحت قرارداد امارات است روز شنبه برای سومین بار طی ۷۲ ساعت گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، مقامات محلی در عراق با تایید این خبر اعلام کرده‌اند که حمله راکتی روز شنبه به تاسیسات گازی خورمور که از مهم‌ترین میادین گازی عراق به شمار می‌رود تلقات یا خسارات مادی به همراه نداشته است.

مسئول منطقه‌ای که در مجاورت تاسیسات یاد شده قرار دارد به خبرگزاری فرانسه گفت که این حمله راکتی مجتمع گازی خورمور را هدف قرار داد که برای توسعه و بهره‌برداری تحت قرار داد یک شرکت انرژی اماراتی است.

شرکت «دانا گاز» امارات عربی متحده از شرکای مهم اقلیم کردستان برای توسعه میادین گازی این منطقه خودمختار از شمال عراق به شمار می‌رود.

میدان گازی هدف قرار گرفته در شمال عراق بین شهرهای کرکوک و سلیمانیه و در منطقه‌ای که توسط مقامات اقلیم خودمختار کردستان عراق اداره می شود، واقع شده است.

یگان ضد تروریستی استان سلیمانیه در کردستان عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد که این حمله تلفات جانی و مالی نداشته است.

راکت کاتیوشای شلیک شده در جریان این حمله که هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت آنرا بر عهده نگرفته به گفته مقامات محلی در پانصد متری تاسیسات گازی خورمور اصابت کرده و خسارتی به بار نیاورده است.

میدان گازی خورمور پیش‌تر در روزهای چهارشنبه و جمعه گذشته نیز دو بار دیگر هدف حملات راکتی قرار گرفته بود که این حملات هم خسارات مالی و جانی به همراه نداشت.

فرانس‌پرس در گزارش خود یادآور شده است که چند سایت بهره‌برداری هیدروکربن طی هفته‌های گذشته هدف حملات راکتی قرار گرفته بود.

پالایشگاه نفتی کورگوسک که یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های منطقه نفت‌خیر اقلیم کردستان عراق به شمار می‌رود از جمله این سایت‌های است که در ماه آوریل هدف حملات راکتی و پهپادی قرار گرفت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن