مدیرعامل آبفای کشور: آب به صنایع آب‌بر جدید داده نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: طبق دستورالعمل جدید وزیر نیرو، این ماده ارزشمند را دیگر به صنایع آب‌بر جدید نمی‌دهیم.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، اتابک جعفری‌ در آیین عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: متاسفانه تاکنون صنایع علاقه‌مند نبودند تا در بخش فاضلاب و شبکه آن سرمایه گذاری انجام دهند.

وی افزود: از این پس، آب صنایع جدید را از محل آب آشامیدنی اختصاص نمی‌دهیم و صنایعی که تاکنون به آن‌ها آب تحویل می‌شده موظف هستند تا در مدت ۲ ماه از محل منابع جایگزین موجود از جمله پساب و یا آب‌های بی‌کیفیت، طرح جایگزین به وزارت نیرو اعلام کنند.

جعفری گفت: وزارت نیرو طرح‌های آب روستایی را با کمک سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا دارد و در مدت ۶ ماه از شروع قرارداد اجرای این طرح‌ها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در بیش از ۱۰ استان در مدت یک سال تکمیل و سایر طرح‌ها در کمتر از ۳۰ ماه به پایان خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای اصلاح شبکه آبفا در روستاها ردیف اعتباری نداریم و با مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی امیدواریم ردیف اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه بحث فاضلاب روستایی در چند سال گذشته فراموش شده است که امیدواریم در بودجه سال آینده ردیف اعتباری خاصی برای آن پیش‌بینی شود.

عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار ۲۰ هزار میلیارد ریال روز دوشنبه با حضور جمعی از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مسئولان آبفای کشور و استان خوزستان آغاز شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن