مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی: مشارکت حداکثری صنایع پتروشیمی در بهینه سازی مصرف انرژی

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بر اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع پتروشیمی تاکید و خواستار مدیریت و استانداردسازی مصرف توسط شرکت ها وهلدینگ های پتروشیمی شد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی در دومین نشست هم اندیشی تدوین چشم انداز و راهبردهای نوین صنعت پتروشیمی، با موضوع مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی بر، گفت: تمامی شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی باید مشارکت حداکثری در شناسایی روش ها و استانداردسازی مصرف بهینه حامل های انرژی و تجهیزات انرژی بر در این صنعت ارزش آفرین را داشته باشند.

معاون وزیر نفت، با اشاره به همکاری نزدیک دو وزارت نفت و نیرو در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی در صنایع نفت، افزود: در برنامه های هفتم و هشتم توسعه صنعت پتروشیمی، موضوع مدیریت بهینه سازی مصرف انرژی با توجه به زیر ساخت های موجود در صنعت پتروشیمی دیده و اجرای آن در اولویت قرار دارد.

مرتضی شاهمیرزایی با بیان اینکه سیاست اصولی و راهبردی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پرهیز از خام فروشی و حرکت به سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید انواع محصولات پتروشیمی با ارزش افزوده بالاتراست، تصریح کرد: تکمیل حلقه ها تا انتهای زنجیره با هدف متنوع سازی سبد محصولات پتروشیمی در جهت تامین نیاز بازار داخل و افزایش صادرات، از طریق  بومی سازی و تجاری سازی دانش فنی از اولویت های صنعت پتروشیمی در برنامه های جاری و آتی است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: داخلی سازی دانش فنی، تولید کاتالیست ها، ساخت داخل کالا و تجهیزات مورد نیاز صنعت پتروشیمی، از مهمترین راهبردهای مورد توجه و تاکید است.

وی اظهار کرد: تولید انواع کاتالیست ها از طریق دانش فنی بومی سازی شده، به عنوان اکسیر صنعت پتروشیمی نقشی مهم در توسعه این صنعت دارد و بزودی با نقش آفرینی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، در این زمینه به خودکفایی می رسیم.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن