مدیر مرکز راهبری گاز: خرابکاری در خط لوله سراسری گاز در حال مدیریت است

در پی اقدام خرابکارانه و انفجار در خط لوله گاز سراسری مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران به آمادگی تیم‌های عملیاتی این شرکت و حضور در محل وقوع حادثه اشاره کرد و گفت که آتش‌سوزی مهار شده و عملیات بازسازی خط لوله و بازگرداندن آن به سرویس در سریعترین زمان ممکن در دستور کار است.

به گزارش «انرژی امروز» از ایسنا، سعید عقلی در رابطه با وقوع انفجار در خط لوله سراسری گاز گفت: حوالی ساعت یک بامداد امروز در اثر اقدامات خرابکارانه، انفجاری در خط لوله گاز سراسری اتفاق افتاد.

وی افزود: در حال حاضر آتش سوزی خط مهار و عملیات بازسازی خط لوله آغاز شده است و امیدواریم که در سریعترین زمان ممکن خط لوله تعمیر شده و به سرویس باز گردد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران گفت: خوشبختانه در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده و همکاران شرکت ملی گاز در حال مدیریت موضوع و تعمیر خط لوله و بازگرداندن خط لوله به مدار سرویس هستند.

عقلی خاطرنشان کرد: وزیر نفت از ساعات اولیه وقوع حادثه در دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران حضور یافت و جلسه ستاد بحران را با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و مدیران ارشد شرکت تشکیل داد.

وی در گفت‌وگویی تلویزیونی با تاکید بر اینکه با اقدامات انجام شده در کنترل مصارف، در حال حاضر مشکلی در تامین گاز شهرها وجود ندارد گفت: مشکلات اندک ایجاد شده در روستاهای اطراف محل انفجار به سرعت و پس از تعمیر خط لوله برطرف خواهد شد، ضمن اینکه سوخت مایع مورد نیاز و LPG در این مناطق فراهم شده و در اختیار روستاهای مورد نظر قرارخواهد گرفت؛ لذا مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند.

گفتنی است؛ حوالی ساعت یک بامداد امروز (چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه) انفجار در خط لوله گاز سراسری در دو استان چهارمحال و بختیاری و فارس اتفاق افتاده و در همان ساعات اولیه وقوع حادثه تیم‌های امدادی و عملیاتی شرکت ملی گاز ایران به‌منظور اجرای تدابیر ایمنی و عملیات تعمیرات خط به محل حادثه اعزام شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن