مذاكرات اكتشافی با سه كشور خارجی در جریان است

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از انجام مذاکرات مربوط به اکتشاف نفت و گاز با سه کشور خارجی خبر داد و گفت: این اقدام با هدف افزایش تعاملات بین المللی انجام گرفته است.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت ملی نفت ایران، مهدی فکور در رویداد هم اندیشی  مدیریت اكتشاف با انجمن های علمی تخصصی بالادستی نفت و گاز گفت: افزایش تعاملات در حوزه اكتشاف از مهمترین اهداف دیپلماسی انرژی است که از سوی شرکت ملی نفت ایران نیز دنبال می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون 11 طرح اصلی با 300 زیر پروژه در مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران تعریف شده که عمدتا سرفصل های مطالعاتی، پژوهشی و تحقیقاتی دارند.

فكور در ادامه، ضمن تقدیر از حمایت مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و وزیر نفت از امور اکتشافی نفت و گاز گفت: از نظر تخصیص بودجه، در سطح بالایی قرار داریم به طوری که برای نخستین بار توانستیم رتبه دوم اخذ منابع مالی در رشته حفاری را در میان شرکت ها و مدیریت های تابعه شرکت ملی نفت ایران به دست آوریم.

وی توضیح داد: این رویداد بدان معناست که میزان بودجه تخصیص داده شده از سوی شرکت ملی نفت ایران به بخش حفاری مدیریت اکتشاف، بیش از دیگر شرکت های تولیدی بوده و این مدیریت بعد از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، دومین سطح اعتباری بخش حفاری را در اختیار خواهد داشت.

فکور ادامه داد: در مجموعه مدیریت های زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران، مدیریت اکتشاف بیشترین اعتبارات را به خود اختصاص داده است که این موضوع عامل محرکی در افزایش فعالیت های اکتشافی کشور خواهد بود.

اشتغال 4000 نفر در بخش لرزه نگاری اکتشافی

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه برای نخستین بار طی دو دهه گذشته پروژه های اجرایی قابل توجهی در بخش لرزه نگاری اکتشافی تعریف شده است، گفت: تنها در این بخش 13 گروه شغلی تعریف شده و بیش از 4000 نفر مشغول به فعالیت هستند.

وی همچنین از انجمن های تخصصی به عنوان گزاره هایی از تلفیق دانش و تجربه یاد کرد و افزود: انجمن ها بار علمی بالایی دارند؛ در عین حال بروکراسی کاری پیچیده ای نیز ندارند و از این منظر می توانند یاری دهنده مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران باشند.

فکور ادامه داد: رصد فناوری های نوین و کاربردی کردن آن ها، به همراه ایجاد کانال ارتباطی میان انجمن ها، شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها، از رویکردهای مورد انتظار مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران است.

وی با اعلام این مطلب که جذب نخبگان در انجمن ها بسیار ساده تر از شرکت های دولتی است، گفت: این موضوع می تواند توانایی بالقوه ای در ایجاد شبکه فناوری و نوآوری در انجمن ها به شمار آید.

بر اساس این گزارش، رویداد هم اندیشی مدیریت اكتشاف با انجمن های علمی تخصصی بالادستی نفت و گاز کشور، به همت مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در سالن همایش های این مدیریت برگزار شد. در این گردهمایی، شماری از نمایندگان انجمن های علمی و تخصصی بالادستی صنعت نفت و گاز کشور، اساتید دانشگاه و صاحبنظران عرصه های علم و فناوری حضور داشتند و به ایراد سخنرانی پرداختند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن