مشاجره بر سر رای‌گیری پستی: پلوسی نمایندگان را فراخواند

ریاست اداره پست آمریکا هم‌دست ترامپ است

مشاجره بر سر رای‌گیری پستی در آمریکا بین دموکرات‌ها و جمهوریخواهان بالا گرفته است. سرنوشت پست آمریکا هم مطرح است. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان خواستار پایان تعطیلات تابستانی نمایندگان و مقابله با سیاست ترامپ شده است.

 

به گزارش «انرژی امروز» از دویچه وله، هدف از تلاش دموکرات‌ها تصویب قانونی است که مانع از تغییر کارکرد اداره پست آمریکا شود. ترامپ مخالف رای‌گیری پستی است و مدعی شده که اداره پست آمریکا در موقعیتی نیست که بتواند میلیون‌ها برگه رای را به موقع تحویل دهد.

 

ترامپ حتی گفته است که اگر جمهوری‌خواهان مانع رای‌گیری پستی نشوند، در این کشور هیچ‌گاه یک جمهوری‌خواه نمی‌تواند به عنوان رئیس جمهور در کاخ سفید بنشیند.

 

در واکنش به افزایش نگرانی از تاثیرات منفی عملکرد دولت آمریکا بر سامانه پست این کشور و پیامدهای منفی آن بر انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از نمایندگان این کشور در خواست کرده به تعطیلات تابستانی خود پایان داده و دست به کار شوند.

 

نانسی پلوسی گفته است: «ما در سراسر کشور شاهد تاثیرات مخرب کارزار رئیس جمهوری برای آسیب رساندن به انتخابات هستیم. ترامپ بر آن است تا سامانه پست آمریکا را به هم ریخته و حق رای را  از رای دهندگان سلب کند.»

 

پلوسی اعلام کرده است که مجلس نمایندگان باید تا پایان هفته جاری درباره قانونی رای‌گیری کند که مانع تغییر عملکرد پست در این کشور گردد.

 

«رئیس پست هم‌دست ترامپ است»

 

روز جمعه ۱۴ اوت (۲۴ مرداد) اسناد داخلی اداره پست آمریکا به دست رسانه‌ها افتاد. اسنادی که حکایت از آن داشتند که پست در حال حاضر تصمیم به جمع‌آوری شمار قابل ملاحظه‌ای از ماشین‌های تفکیک نامه‌ها است. حتی گزارش‌هایی درباره کاهش صندوق‌های پستی در آمریکا نیز منتشر شده است.

 

سیاستمداران ارشد حزب دموکرات آمریکا این اقدامات را جلوه‌ای از سیاست دونالد ترامپ برای آسیب رساندن به سامانه پست می‌دانند.

 

سخنگوی پست در پاسخ نسبت به انتشار این گزارش‌ها مدعی شده که در شرایط کنونی، از شمار ارسال نامه‌ها کاسته شده است و از این رو، آمریکا به صندوق‌های پستی و ماشین‌های تفکیک نامه کمتری نسبت به قبل احتیاج دارد.

 

سخنگوی پست مدعی شده بود که این یک اقدام عادی است که پست برای کاهش هزینه‌های خود اجرا می‌کند.

 

پلوسی اما لوئیز دجوی، رئیس پست آمریکا را یکی از شخصیت‌های مورد اعتماد دونالد  ترامپ می‌داند و گفته اداره پست آمریکا با انجام این اقدامات بر آن است تا به خدمات پستی در این کشور آسیب رسانده و باعث تاخیر در ارسال و دریافت نامه‌ها شود.

 

به باور رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، چنین اقدامی عملا منجر به آن خواهد شد که بسیاری از مردم آمریکا نتوانند در انتخابات شرکت کرده و از طریق رای‌گیری پستی در سرنوشت این انتخابات مشارکت داشته باشند.

 

لوئیز دجوی، از ماه مه سال جاری به ریاست اداره پست آمریکا انتخاب شده و نانسی پلوسی او را هم‌دست دونالد ترامپ می‌داند.

 

چاک شومر، رئیس فراکسیون دموکرات‌ها در مجلس سنای این کشور نیز از میتچ مک‌کونل، رهبر فراکسیون جمهوری‌خواهان در سنا خواسته است، آن‌ها نیز تعطیلات تابستانی نمایندگان را خاتمه داده تا بتوانند درباره این موضوع رای‌گیری کنند.

 

تعطیلات تابستانی نمایندگان هر دو مجلس طبق قرار می‌بایست روز هشتم سپتامبر به پایان برسد. اکنون دموکرات‌ها بر آنند تا با فراخواندن نمایندگان مانع از پیشبرد سیاست ترامپ در قبال پست آمریکا شوند.

 

پس از شیوع ویروس کرونا، بسیاری از ایالت‌های آمریکا بر روی افزایش تقاضا برای رای‌گیری پستی حساب می‌کنند. ترامپ مخالف رای‌گیری پستی است و مدعی است که رای‌گیری پستی امکان تقلب در انتخابات را افزایش می‌دهد. این در حالی است که دموکرات‌ها نسبت به سلامت رای‌گیری پستی اطمینان دارند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن