مصرف گاز در بخش خانگی- تجاری به مرز ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسید

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران (مدیر راهبری شبکه گاز کشور): با تشدید برودت هوا از اواخر هفته گذشته، مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری،۳۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا جولایی، اظهار داشت: با ورود یک جبهه هوای سرد از شمال و شمال غرب کشور که به سرعت گسترش یافته و حتی به استان‌های جنوب غرب، خوزستان، لرستان و …. نیز رسیده و ماندگاری بیش از حد آن، مصرف گاز امروز شنبه سوم دی‌ماه به ۵۹۰ میلیون مترمکعب رسید.

وی ادامه داد: این میزان مصرف در ابتدای هفته جاری به نسبت ابتدای هفته گذشته، ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد که با اطلاعات هواشناسی، پیش‌بینی می‌شود این روند افزایشی مصرف، تا پایان هفته ادامه داشته باشد.

جولایی با بیان این‌که با توجه به تدوام برودت هوا، روند افزایشی مصرف، تا پایان هفته ادامه خواهد داشت، گفت: به این ترتیب، پیش‌بینی‌ می‌شود میزان مصرف تا اواخر هفته جاری به ۶۵۰ میلیون مترمکعب در روز برسد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های اعمال‌شده در صنایع و نیروگاه‌ها درخصوص مصرف گاز و نیز با توجه به این‌که تنها منبع تأمین افزایش مصرف گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، اعمال محدودیت در بخش نیروگاهی و صنایع است، از تمامی هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم تا با رعایت الگوی مصرف بهینه، ما را در گازرسانی به دیگر بخش‌ها نیز یاری کنند.

جولایی با اشاره به این‌که مصارف بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده بیش از 70 درصد از گاز تحویلی به شبکه انتقال کشور را به خود اختصاص داده، توضیح داد: از تمامی هم‌وطنان عزیز می‌خواهیم تا با رعایت نکات ساده مانند، پوشیدن لباس گرم، استفاده از پرده‌های ضخیم در منازل و …، و در نتیجه، کاهش ۱۰ درصدی در مصرف خانگی، ۶۰ میلیون مترمکعب، یعنی معادل دو فاز پارس جنوبی در مصرف خانگی صرفه‌جویی کرده و آن را در نیروگاه‌ها و صنایع استفاده کنیم.

وی در پایان، از مردم خواست تا با مدیریت مصرف به‌ویژه در بخش خانگی و با توجه به روزهای سردی که در پیش داریم و این افزایش مصرف ادامه خواهد داشت، شرکت ملی گاز ایران را یاری رسانند تا این شرکت بتواند در زمستان پیش رو، روزهای گرمی را برای مردم به ارمغان آورد.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن