معاون وزیر نفت: مجتمعی به دلیل نبود کاتالیست خطر توقف تولید ندارد

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هم‌اکنون دغدغه تامین کاتالیست روی میز ایران نیست؛ زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و دیگر مجتمعی به دلیل نبود کاتالیست خطر توقف تولید ندارد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا؛  مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینکه، یکی از راهبردهای مهم و ارزشمند دولت و وزارت نفت بومی سازی نیازهای صنعت پتروشیمی است، اظهار کرد: داخلی سازی دانش فنی و کاتالیست ها منجر به رونق تولید، توسعه اقتصادی و اشتغال زایی می شود.

وی با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت های موجود کشور در راستای اجرای راهبرد داخلی سازی، افزود: براساس سند جامع کاتالیست، راه زیادی تا بومی سازی کامل کاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی نمانده است.

شاهمیرزایی خاطر نشان کرد: خوشبختانه موضوع تحریم صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در بخش دسترسی به فناوری ها، پژوهشگران و متخصصان را به سمتی برده که فناوری‌های متعددی را مانند تولید کاتالیست ها کسب کنند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون دغدغه تامین کاتالیست روی میز ایران نیست؛ زیرا پژوهشگران ایرانی به سمت داخلی‌سازی آن حرکت کردند و دیگر مجتمعی به دلیل نبود کاتالیست خطر توقف تولید ندارد و حتی ایران صادرکننده کاتالیست هم شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: با فعال‌سازی دیپلماسی انرژی در حوزه صنعت پتروشیمی، مذاکرات و گفت‌و‌گوهای بسیاری با مسئولان و مقامات کشورهای همسایه و سایر کشورها در نقاط مختلف دنیا صورت گرفت و مطالعه‌ای درباره ظرفیت کشورهای مختلف انجام شد.

وی گفت: بعد از چند دور مذاکره و گفت‌‌و‌گو با چند کشور از جمله روسیه، فهرستی از محصولات و تجهیزات موردنیاز همسایه شمالی در اختیار ما قرار گرفت و صادرات آنها در حال انجام است.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن