معاون وزیر نیرو:خودکفایی 95درصدی کشور در حوزه برق

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو 10 کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از 95درصد به خودکفایی دست یافته‌ است.

به گزارش «انرژی امروز»، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با حضور در گفتگوی ویژه خبری قرآن و معارف سیما با اشاره به دستاوردهای این وزارتخانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو 10 کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از 95درصد به خودکفایی دست یافته‌ است؛ به طوری‌که امروز علاوه بر اینکه هیچ‌گونه نیازی به متخصص خارجی نداریم، بلکه صادرکننده خدمات فنی و مهندسی نیز هستیم.

رشد 17درصدی مصرف برق صنایع و صرفه‌جویی 1500 مگاواتی در مصرف برق خانگی

حیدری با اشاره به رشد 17درصدی مصرف برق صنایع در سال‌جاری، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در تولید برق با مشکلی مواجه نشدیم؛ این مهم به واسطه برنامه‌ریزی مدون و دلسوزانه اعضا و مهندسین صنعت برق کشور صورت گرفت، به طوری‌که 6 هزار مگاوات برق جدید و بهینه سازی شده با نگاه صرفه‌جویی قرآنی استفاده شد. همچنین ملت شریف ایران اسلامی نیز با بهره‌مندی از تعالیم دینی و فرهنگ قرآنی و نیز ممانعت از اسراف، در حوزه برق خانگی برای نخستین بار در کشور یک هزار و 500 مگاوات صرفه‌جویی مصرف داشتند؛ این در حالی‌است که در سال‌های گذشته در این حوزه پنج درصد رشد مصرف را شاهد بودیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن