منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین به سرجمع منابع یارانه‌ها اضافه می شود

نمایندگان مجلس مقرر کردند که منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال ۱۳۹۸، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده و سهم چهارده و نیم‌ درصد (۱۴/۵%) شرکت ملی نفت ایران نشود.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه، 16 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با جزء 2 و 3 بند الف تبصره 14 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش درآمدی جزء 2 بند الف تبصره 14 ماده واحده این لایحه آمده است: منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال 1398، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده و سهم چهارده و نیم‌ درصد (14/5%) شرکت ملی نفت ایران نمی‌شود.

همچنین براساس بخش درآمدی در جزء 3 بند الف تبصره 14 ماده واحده لایحه بودجه؛ عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حاملهای انرژی موضوع بند «الف» ماده (26) قانون مالیات بر ارزش‌افزوده و پرداختی‌های (مصارف) این تبصره، پس از وصول، ظرف یک‌ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می‌شود.

در جریان بررسی این بند درآمدی، افقهی نماینده دولت درباره ضرورت تصویب این بند، گفت: 8 همت منابع حاصل از افزایش قیمت بنزین بعد از 98 است که باید به سرجمع منابع یارانه اضافه شود، دولت تأکید دارد این منابع باید برای مردم در حوزه های دارو، نان و یارانه نقدی هزینه شود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن