میتسوبیشی تمام‌برقی‌ می‌شود

شرکت خودروسازی میتسوبیشی موتورز تا اواسط دهه ۲۰۳۰، فقط خودروهای الکتریکی و هیبریدی را روانه بازار خواهد کرد تا راهبرد برقی‌سازی خود را برای حفظ رقابت در بازارهای کلیدی تقویت کند.

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای اقتصاد، شرکت میتسوبیشی که در اتحاد با رنو و نیسان‌موتور است، اعلام کرد طی پنج سال آینده ۱۶ مدل جدید را عرضه خواهد کرد.

این خودروساز ژاپنی که با خودروی اوتلندر اسپرت مشهور شده است، به هدف گذشته خود مبنی بر اینکه نیمی از خودروهای جدید خود را تا سال مالی ۲۰۳۰ الکتریکی کند، پایبند بود و متعهد شد این میزان را تا سال ۲۰۳۵ تا ۱۰۰درصد افزایش دهد.

بر اساس گزارش رویترز، خودروهای الکتریکی در سال مالی ۲۰۲۱ حدود هفت درصد از کل فروش خودروهای جدید میتسوبیشی را به خود اختصاص دادند. میتسوبیشی برنامه میان‌مدت جدیدی را اعلام کرده است که به تلاش‌های کربن‌زدایی آن سرعت‌ می‌بخشد.

این برنامه که «چالش ۲۰۲۵» نامیده‌ می‌شود، بر توسعه خودروهای هیبریدی، پلاگین هیبریدی و خودروهای صرفا الکتریکی تاکید دارد. از مجموع ۱۶ خودروی جدید که در پنج سال آینده به بازار‌ می‌آیند، ۹ مورد از آنها به طور جزئی یا کامل برقی خواهند شد. تا سال ۲۰۲۸، میتسوبیشی قصد دارد چندین خودروی الکتریکی را روانه بازار کند: یک پیکاپ تراک، یک شاسی‌بلند دوردیفه و دو خودروی برقی اضافی که با همکاری رنو و نیسان توسعه یافته‌اند.

تا سال ۲۰۳۰، این برند ژاپنی امیدوار است نیمی از فروش جهانی خود را به خودروهای برقی اختصاص دهد. برای رسیدن به آنجا، باید ۵/ ۱میلیارد دلار (۲۰۰میلیارد ین) برای تامین باتری‌های لازم سرمایه‌گذاری شود.

در همین حال، پیش‌بینی می‌شود انتشار CO۲ در این محدوده تا ۴۰درصد در سه سال آینده کاهش یابد. به‌زودی تا سال ۲۰۳۵، خط تولید میتسوبیشی فقط از مدل‌های هیبریدی و الکتریکی تشکیل خواهد شد. دستیابی به هدف بلندپروازانه با تقویت روابط با شرکای اتحاد رنو و نیسان انجام خواهد شد. برای آمریکای شمالی، میتسوبیشی در حال برنامه‌‌ریزی یک «خط تولید پیشرفته و الکتریکی» در سه سال آینده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن