نصب اولین پایگاه توربینی برای بزرگ‌ترین نیروگاه بادی اسکاتلند روی دریا

این نیروگاه می‌تواند برای ۱.۶ میلیون خانه برق سبز فراهم کند

پروژه‌ی Seagreen، بزرگ‌ترین نیروگاه بادی اسکاتلند، اولین پایگاه توربینی خود را نصب کرد. این تأسیسات شروع کار برای راه‌اندازی نیروگاه بادی ۱.۵ گیگاواتی Seagreen را کلید زد.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، شرکت SSE Renewable با همکاری توتال انرژی (TotalEnergies) راه‌اندازی این عملیات ۳.۳ میلیارد پوندی را بر عهده دارد.

دو سکوی سه‌پایه و چهارپایه (jacket)، که برای نصب توربین‌های بادی در عمق‌های بین ۳۰ تا ۱۰۰ متر استفاده می‌شوند، از بندر نیگ در اسکاتلند کوهستانی به پایگاه نیروگاه بادی در ۲۷ کیلومتر ساحل آنگوس منتقل شده‌اند.

هر سکو قابلیت تأمین یک توربین Vestas با ۱۶۴ ولت و ۱۰ مگاوات ظرفیت را دارد.

انتظار می‌رود که سال بعد این نیروگاه بادی بتواند اولین برق تولیدی خود را ارائه دهد و تا سال ۲۰۲۳ در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرد.

پیش‌بینی کرده‌اند که وقتی تولید به این مرحله رسید، این نیروگاه می‌تواند برای ۱.۶ میلیون خانه برق سبز فراهم کند.

پل کولی، Paul Cooley، مدیر Capital Projects در SSE، امیدوار است با نصب فوندانسیون ۱۱۴ توربین بادی در زمان تعیین شده، به هدف شرکت برای نصب و راه‌اندازی عمیق‌ترین نیروگاه بادی ثابت در دریا در دنیا دست یابند.

به گفته‌ی فیلیپ دو کوکوری، رئیس بخش انرژی بادی دریایی در TotalEnergies انتقال انرژی در اسکاتلند سرعت یافته و گام مهمی برای حذف کامل انتشار گازهای گلخانه‌ای برداشته شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن