نصب نیمی از ظرفیت باد دریایی جهانی توسط چین در سال 2020

35GW انرژی بادی دریایی از انتشار 62.5 میلیون تن گازهای گلخانه ای جلوگیری خواهد کرد

چین نیمی از کل ظرفیت جدید بادی دریایی جهانی را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این بر اساس گزارش جدید GWEC Market Intelligence است، که نشان می دهد این کشور بیش از 3GW ظرفیت جدید مزرعه بادی در کشور نصب کرده است.

این تجزیه و تحلیل نشان می دهد صنعت باد دریایی جهانی برای بار دوم بهترین سال خود را در سال 2020 داشته است، با وجود تأثیر همه گیر Covid-19 بر بخش انرژی، بیش از 6 گیگاوات ظرفیت جدید در دنیا نصب شده است.

در حال حاضر ظرفیت جهانی باد دریایی در سطح جهان 35GW است که به دنیا کمک خواهد کرد تا 62.5 میلیون تن از انتشار گازهای گلخانه ای جلوگیری شود.

این به معنی انتقال بیش از 20 میلیون اتومبیل از جاده و ایجاد حدود 700000 شغل در سطح جهانی در همان بازه زمانی است.

این ارقام همچنین نشان می دهد که انگلستان با پشت سر گذاشتن چین و آلمان، در جایگاه نخست جهانی برای کل ظرفیت باد دریایی قرار دارد و به دومین بازار بزرگ باد دریایی جهان تبدیل می شود.

فنگ ژائو، رئیس هوش و استراتژی بازار در GWEC، اظهار داشت: رشد مداوم صنعت باد دریایی در سطح جهان در زمان همه گیری ویروس کرونا، نشان می دهد این صنعت در حال رونق است.

وی همچنین افزود: اگرچه چین اولین بار توسط بحران COVID-19 متضرر شد، اما تأثیرات آن در بخش باد در خارج از کشور کم بود، و تجارت آن طبق معمول از اوایل مارس 2020 آغاز شد.

وی در ادامه گفت: پیش بینی می شود رشد رکوردشکنی چین در سال 2021 ادامه یابد، که ناشی از هجوم نصب و راه اندازی توربین های بادی در دریا برای رسیدن به مهلت Feed-in-Tariff چین تا پایان سال جاری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن