نفتکش‌های ایرانی حق استفاده از پرچم پاناما را ندارند

پاناما اعلام کرده است نفتکش‌های ایرانی حق استفاده از پرچم این کشور را ندارند.

به گزارش رویترز، اداره دریانوردی پاناما، بزرگ‌ترین نهاد ثبت کشتی‌‌‌ها در جهان، حق استفاده از پرچم خود را برای ۱۳۶ نفتکش مرتبط با شرکت ملی نفت ایران لغو و ثبت آنها را متوقف کرد.

بر اساس گزارش این خبرگزاری، این تصمیم، به خاطر آنچه افشاگری سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌‌‌ای» درباره استفاده ایران از امکانات ثبت نفتکش در پاناما برای دور‌زدن تحریم‌‌‌ها عنوان شده، بوده است.

این سازمان غیردولتی که البته نفوذ زیادی دارد، در وب‌سایت خود اعلام کرده که فهرست ۱۴۰ نفتکش را که در رابطه با حمل نفت ایران و دورزدن تحریم‌ها فعالیت می‌کردند، به اداره دریانوردی پاناما تحویل داده است.

واشنگتن‌پست هم نوشته است که جب بوش، فرماندار سابق فلوریدا، از واشنگتن خواست پاناما را تحت فشار قرار دهد تا از کمک به ایران برای دورزدن تحریم‌ها دست بردارد. بوش یکی از اعضای اتحاد علیه ایران هسته‌ای است.

اداره دریانوردی پاناما (AMP) در واکنش به این درخواست در بیانیه‌ای اعلام کرد که رجیستری پاناما 136 کشتی را که ارتباط مستقیم آنها با شرکت ملی نفت ایران (NIOC) ثابت شده بود، لغو کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن