هزینه سالانه 2 میلیارد دلاری جلوگیری از انتشار 0.6 گیگاتن دی اکسید کربن

هزینه درختکاری برای مقابله با تغییرات اقلیم افزایش می یابد

دانشمندان به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از انتشار 0.6 گیگاتن دی اکسید کربن که تا سال 2055 منتشر خواهد شد سالانه دست کم به 2 میلیارد دلار نیاز است.

به گزارش «انرژی امروز» از ساینس دیلی، تحقیقات جدید نشان می‌دهند که هزینه حفاظت از جنگل‌ها و درختکاری برای کاهش انتشارات جهانی و مقابله با تغییرات اقلیم می‌تواند به سرعت افزایش یابد.

درختکاری و حفاظت از جنگل ها و جلوگیری از جنگل زدایی کلیدی ترین راه های مقابله با تغییرات اقلیم هستند اما حالا دانشمندان هشدار می دهند که با وضعیت موجود هزینه این اقدامات به سرعت افزایش خواهد یافت.

بر اساس تحقیقی که در مرکز بین المللی RTI دانشگاه کارولینا و دانشگاه اوهایو انجام شد، محققان معتقد هستند که برنامه های کاهش انتشارات جهانی با گذشته زمان هزینه های بیشتری را متقبل خواهند شد.

آنها پیش بینی کردند تا سال 2055، بیش از 393 میلیارد دلار در سال برای درختکاری و حفاظت از آنها نیاز خواهد بود تا بلکه بتوان 10 درصد از کل انتشارات جهانی را کاهش داد تا جلوی افزایش بیش از 1.5 درجه ای دمای کره زمین را گرفت.

نتیجه این تحقیقات در ژورنال نیچر کامیونیکیشن منتشر شده است.

جاستین بیکر، از نویسندگان این مقاله، می‌گوید «جنگل های دنیا نقش بسیار بزرگی در کاهش انتشارات جهانی بازی می کنند. اما وقتی به هزینه های اقتصادی آن نگاه می کنیم این هزینه ها اصلا خطی نیستند. به این معنی که هرچه قدر که ما میزان انتشارات را بیشتر کاهش دهیم، کربن بیشتری را جمع کرده ایم، و معنی و مفهوم آن این است که هزینه های بیشتری هم پرداخت کرده‌ایم.»

برای آنالیز هزینه های نگهداری از جنگل ها، حفاظت از آنها و جلوگیری از جنگل زدایی و کاشت درخت، محققان از مدل جهانی الوار (Global Timber Model) استفاده کردند.

این مدل هزینه های حفاظت از درخت‌ها را در جنگل های خصوصی که توسط شرکت‌های کاغذ سازی اداره می شود و جنگل های عمومی ایالات متحده در پارک های ملی تخمین می زند.

بر همین اساس دانشمندان به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از انتشار 0.6 گیگاتن دی اکسید کربن که تا سال 2055 منتشر خواهد شد سالانه دست کم به 2 میلیارد دلار نیاز است.

و بر اساس اعلام «محاسبات تعادل گاز گلخانه‌ای آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده» برای جلوگیری از انتشار 6 گیگاتن یا معادل انتشارات 1.3 میلیارد خودروی شخصی سالانه به 393 میلیارد دلار پول نیاز است.

انتظار می رود نتایج این تحقیق در کشورهایی مثل برزیل، که بزرگ ترین جنگل های بارانی آمازون در آن قرار دارد، جمهوری دموکراتیک کنگو و اندونزی مورد توجه باشد.

در این تحقیق ذکر شده است که در نواحی معتدل، مدیریت جنگل ها نقش بسیار مهمی در کاهش انتشارات دارد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن