هشت نیروگاه در بورس انرژی ایران پذیرش شدند

مدیرعامل بورس انرژی ایران با بیان اینکه نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی با قیمت 1995 تومان به ازای هر کیلووات ساعت صورت گرفت گفت: هشت نیروگاه در بورس انرژی ایران مورد پذیرش قرار گرفتند.

به گزارش «انرژی امروز» از مدیریت ارتباطات بورس انرژی ایران، علی نقوی گفت: زیرساخت‌های فنی معاملات برق سبز بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل توسعه مبادلات در اسفند سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و این فرآیند با همراهی شرکت‌های مدیریت فناوری بورس و سپرده‌گذاری بورس کلید خورد و به دنبال تدوین رویه‌های مورد نیاز در سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، هشت نیروگاه در بورس انرژی ایران مورد پذیرش قرار گرفتند.

نقوی در آئین رونمایی از تالار برق سبز بورس انرژی ایران که با حضور علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و صنعتگران حوزه تجدیدپذیر برگزار شد، این روز را روزی مهم برای صنعت برق و بازار سرمایه خواند و عنوان کرد: امروز نخستین معامله برق تجدیدپذیر در تالار برق سبز بورس انرژی را شاهد خواهیم بود.

مدیرعامل بورس انرژی ایران با تاکید بر اینکه تولید انرژی تجدیدپذیر و بازار این نوع انرژی‌ها در سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای در جهان مورد توجه قرار گرفته است افزود: هم اکنون سهم بازار آسیا و اقیانوسیه از این بازار 35 درصد است و پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار انرژی تجدید پذیر در جهان تا سال 2030 به 2000 میلیارد دلار برسد.

وی در ادامه به مرور برنامه‌های کشورهای همسایه ایران در زمینه انرژی تجدیدپذیر پرداخت و عنوان کرد: عربستان قصد دارد تا سال 2030 نزدیک به ۵۰ درصد انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تهیه کند، این رقم برای پاکستان 30 درصد است و امارات نیز تا سال 2050 برنامه‌ریزی برای تامین 75 درصد از انرژی خود را از منابع تجدید پذیر در دستور کار قرارداده است.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های جهانی سهم توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر از شش عنصر اصلی راهبردی انرژی جهان تا سال ۲۰۵۰ معادل ۲۵ درصد خواهد بود ابراز داشت: از این رو افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر از سبد انرژی‌های ایران نیز اهمیت دو چندانی به خود می‌گیرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن