هشدار شرکت‌های انرژی درباره احتمال کاهش تولید برق در فرانسه

شرکت‌های برق و انرژی فرانسه اعلام کردند فرانسه با خشکسالی زمستانی کم سابقه ای روبرو شده که مشکلاتی را برای کشاورزان و تولیدکنندگان برق آبی این کشور ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بلومبرگ، سازمان هواشناسی فرانسه اعلام کرد از ۲۱ ژانویه در این کشور بارندگی وجود نداشته و عدم بارندگی به مدت ۲۷ روز، یک رکورد کم سابقه برای زمستان محسوب می‌شود. اگرچه بعضی از مناطق ممکن است هفته جاری بارندگی داشته باشند اما فرانسه تا پایان ماه، با ۵۰ درصد کمبود بارندگی روبرو خواهد شد.

علاوه بر عدم بارندگی، پوشش برف در کوه‌های پیرنه و آلپ بسیار پایین‌تر از میانگین فصلی است. بنابراین، بارندگی در سه ماه آینده، اهمیت زیادی خواهد داشت.

تولید برق آبی فرانسه سال گذشته که این کشور داغ‌ترین سال را تجربه کرد، یک پنجم کاهش یافت و به پایین‌ترین حد از سال ۱۹۷۶ رسید. خشکسالی که بخشهای متعدد اروپا را فرا گرفته است، همزمان با کاهش عرضه گاز روسیه و مشکلات نیروگاه‌های هسته‌ای فرانسه، در بحران انرژی این منطقه سهیم بوده است. هوای داغ و سوزان باعث کاهش تولید کشاورزی، محدود شدن تولید هسته‌ای و آتش سوزیهای گسترده شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن