همکاری دو آژانس تجدیدپذیر برای تقویت جذب انرژی های تجدیدپذیر در سطح جهان

سریع در توسعه انرژی های تجدید پذیر یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به کربن صفر است

آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) و شورای جهانی انرژی باد (GWEC) برای افزایش تصویب و استقرار انرژی های تجدید پذیر در سراسر جهان همکاری کرده اند.

به گزارش «انرژی امروز» از Energy Live News، این دو آژانس یک توافق نامه همکاری را امضا کرده اند تا با همکاری هم جذب انرژی های بادی و تجدیدپذیر به عنوان یک کل را تقویت کنند. همچنین این دو سازمان تشخیص داده اند که کربن زدایی سریع نیاز به تغییرات سیاسی و سرمایه گذاری های مختلف، از جمله تشدید تعهدات انرژی های تجدیدپذیر دارد.

حدود یک سوم از کل ظرفیت های تجدیدپذیر جدید اضافه شده در سال 2019 از طریق انرژی باد بوده و داده های IRENA حاکی از آن است که انرژی باد، همراه با انرژی خورشیدی، بر رشد ظرفیت آینده تسلط دارند.

فرانچسکو لاکمرا، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر (IRENA) اظهار کرد: انرژی باد سنگ بنای اصلی تحول انرژی جهانی است و با فناوری های در حال توسعه و همچنین تقویت اقتصادی، تا اواسط قرن، از دستور کار رشد کم کربن در جهان پشتیبانی خواهد کرد.

وی همچنین افزود: با تلفیق دانش، توانایی ها و قدرت جذب دو سازمان، می توانیم به طور مشترک در رفع موانع سیاست گذاری و سرمایه گذاری و ایجاد محیطی مناسب برای انرژی باد تلاش کنیم.

برای کاهش ریسک‌های حقوقی و موانع احتمالی، همکاری بین IRENA و GWEC بر تقویت تسهیل پروژه‌های انرژی باد در پلتفرم Climate Investment، قرار دادن انرژی بادی در مذاکرات بین دولت و صنعت، پرداختن به قراردادهای منبع‌باز و الگوهای پروژه‌های انرژی بادی در بازارهای نوظهور متمرکز خواهد بود.

بن بکول، مدیر عامل شرکت GWEC افزود: تردیدی نیست که ما باید فورا برای کاهش انتشار کربن اقدامی انجام دهیم و به طور جمعی برای کاهش تأثیرات تغییرات آب و هوایی اقدام کنیم. تسریع در توسعه انرژی های تجدید پذیر یکی از موثرترین راه ها برای دستیابی به این اهداف است.

وی همچنین اظهار کرد: انرژی باد، به عنوان یک فناوری مقیاس پذیر، تمیز و مقرون به صرفه، برای حمایت از کشورها، شرکت ها و سایر احزاب در مسیر صفر خالص و بهبود سبز بسیار مهم است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن