ورود بیش از 8 میلیارد مترمکعب آب به سدهای خوزستان

مدیر دفتر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان گفت: 8 میلیارد و 730 میلیون متر مکعب آب از ابتدای مهرماه تاکنون وارد سدهای استان شده است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، علی شهبازی افزود: این رقم نشان دهنده افزایش 20 درصدی آورد آب در مقایسه با بازه زمانی پارسال است.

وی وضعیت سد کرخه را متفاوت از سایر سدهای استان توصیف کرد و گفت: آورد آب در این سد در مقایسه با پارسال 11 درصد و در مقایسه با میانگین بلندمدت 57 درصد کاهش را نشان می دهد.

شهبازی حجم پرشده مخازن سد ها ی خوزستان از ابتدای مهرماه تاکنون را 60 درصد عنوان کرد و ادامه داد: مخزن سد کارون 74 درصد، سد دز 70 درصد و سد مارون 84 درصد پر شده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به اینکه ذخیره برفی مطلوبی در بالادست حوزه سد های کارون و دز وجود دارد و براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی درخصوص بارندگی ها و بهره برداری حداکثری از نزولات آسمانی و آورده آبها، خروجی سد ها به گونه ای تنظیم شده که علاوه بر ذخیره سازی آب، سیلاب ها به نحو مطلوبی مدیریت شود.

مدیر مطالعات سازمان آب و برق خوزستان به افزایش خروجی سدها از بهمن ماه امسال براساس میزان بارندگی ها و آورد آب اشاره و اضافه کرد: درحال حاضر یک سیلاب بزرگ در سد دز و زنجیره کارون مهار شده است، ولی به منظور حفظ ذخیره و مدیریت سیلاب، خروجی سد ها به صورت تدریجی رو به افزایش است، بطوری که در روز های آینده شاهد افزایش محسوس تراز آب رودخانه های دز و کارون خواهیم بود.

وی از شهروندان و به ویژه ساکنان حاشیه های رودخانه های دز و کارون خواست به اطلاع رسانی ها و هشدارها توجه کرده و از اسکان در حاشیه رودخانه ها به ویژه دز خودداری کنند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن