ولادیمیر پوتین برای شرکت در سومین نشست بین‌المللی «کمربند و جاده» وارد چین شد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بامداد سه‌شنبه وارد پکن شد و قرار است روز چهارشنبه نیز با همتای خود شی جین پینگ دیدار کند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، هواپیمای او کمی قبل از ساعت ۹:۳۰ بامداد به وقت محلی (۱:۳۰ به وقت گرینویچ) در پایتخت چین به زمین نشست و بنا بر اعلام مسکو، دیدار پوتین و شی در حاشیه سومین مجمع بین‌المللی «کمربند و جاده» انجام خواهد شد.

چین تا روز چهارشنبه میزبان نمایندگانی از حدود ۱۳۰ کشور برای این نشست است که به مناسبت ۱۰ سالگی ابتکار بلندپروازانه «جاده ابریشم جدید» برگزار می‌شود. با این وجود گمان می‌رود این رویداد دیپلماتیک تا حدودی تحت‌الشعاع درگیری کنونی بین اسرائیل و حماس نیز قرار گیرد.

بنا بر اعلام یوری اوشاکوف، مشاور دیپلماتیک کرملین قرار است که دو رئیس جمهور «به شیوه‌ای صریح و دوستانه» درباره همکاری‌ها عملی دوجانبه همچنین مشکلات بین‌المللی گفتگو کنند.

در ابتدای این هفته نیز وزرای خارجه روسیه و چین یکدیگر را در پکن ملاقات کردند و سرگئی لاوروف از چین برای اینکه ولادیمیر پوتین را به عنوان «مهمان اصلی» این نشست دعوت کرده، تشکر کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن