پایان تعمیرات تاسیسات تقویت فشار گاز در منطقه 4 عملیات انتقال گاز

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز از آمادگی این منطقه برای ورود به فصل زمستان با تعمیرات برنامه ریزی شده دستگاه ها و تجهیزات ثابت تاسیسات تقویت فشار گاز خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از روابط عمومی شرکت انتقال گاز ایران، محمد کامل، مدیر منطقه 4 عملیات با بیان این مطلب گفت: تعمیرات اساسی تجهیرات ثابت تأسیسات تقویت فشار گاز منطقه بر طبق برنامه تدوین شده و با تلاش و همکاری واحدهای مرتبط در زمان مقرر با موفقیت به پایان رسید.

کامل ادامه داد: با تلاش کارشناسان و کارکنان مجموعه معاونت عملیات ایستگاه ها و بازرسی فنی در بخش های مکانیک، برق و ابزاردقیق و بهره برداری با محوریت تعمیرات اساسی و اضطراری در یک دوره چهار ماهه و با اجرای بیش از یک هزار و 230 دستور کار تعمیراتی، تمامی دستگاه ها و تجهیزات ثابت موجود در تأسیسات تقویت فشارگاز رضوی، فاروج و دشت بازدید، بررسی، تعمیر، رفع عیب و مجدداً آماده بهره برداری گردید، تا برای انتقال گاز در فصل زمستان برای مصارف خانگی و صنعتی مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به شرایط کاری سخت و طاقت فرسا در فصل گرم تابستان، ادامه داد: واحدهای مختلف منطقه از جمله بازرسی فنی، حمل و نقل، تدارکات کالا، HSE در انجام هر چه مطلوب تر تعمیرات اساسی تأسیسات همکاری کردند تا در فصل سرما مشکلی جهت انتقال گاز مستمر و پایدار گاز طبیعی وجود نداشته باشد و هم وطنان عزیزمان در فصل زمستان از این نعمت الهی بر خوردار باشند.

محمد کامل هدف از اجرای این عملیات را آماده‌سازی تجهیزات و ادوات واحدها، تعمیرات اساسی و همچنین جلوگیری از توقف‌های ناخواسته در فصل زمستان دانست و گفت: این تعمیرات با رعایت مقررات ایمنی و HSE و بدون حادثه به پایان رسید.

شایان ذکر است منطقه 4 عملیات انتقال گاز وظیفه انتقال پایدار گاز به استان های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و بخشهایی از سمنان و گلستان را به عهده دارد.

دو مانور همزمان اما متفاوت در منطقه 4 عملیات انتقال گاز برگزار شد

مدیر منطقه 4 عملیات انتقال گاز گفت: بنا بر تاکید و نظارت سازمان پدافند غیرعامل کشور و به منظور تمرین برای حفظ استمرار انتقال گاز همچنین در راستای ارتقای سطح توان نیروهای عملیاتی، سنجش میزان ارتباطات موثر برون سازمانی در بخش ایمنی و آتش نشانی و نیز آمادگی و تمرین همکاران بخش اداری مجتمع شهید باقری علاوه بر مانور تخلیه ساختمان ستاد منطقه توسط گروه واکنش سریع پایگاه بسیج شهید محبوب منطقه 4 عملیات انتقال گاز، مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل منطقه با رویکرد حراستی، حفاظتی و امنیتی و با سناریوی بمب گزاری خرابکاری در ستاد و ایستگاه تقویت فشار گاز رضوی، با همکاری حراست و دیگر واحدهای ذی‌ربط سازمانی و فراسازمانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی منطقه 4 عملیات انتقال گاز، محمد کامل در حاشیه این مانور با اشاره به ماموریت منطقه 4 عملیات انتقال گاز در زمینه انتقال پایدار، پاک، ایمن و بهره‌ور گاز و همچنین اهمیت ویژه صنعت گاز در تامین نیازهای مردم افزود: هدف از برگزاری این مانور علاوه بر ایجاد آمادگی و رفع نواقص موجود، افزایش ضریب حفاظتی تجهیزات خطوط انتقال و توان قدرتی و عملیاتی نیروها در مقابله با هرگونه تحرکات خرابکارانه و بروز حوادث از سوی عوامل مخرب در سخت‌ترین شرایط آب وهوایی و هم افزایی فراسازمانی در زمان بحران ها می‌باشد.

وی با بیان اینکه صنعت گاز در سبد انرژی کشور سهم حدود 65 درصدی دارد و هرگونه حادثه خصوصاً در فصول سرد سال علاوه‌بر تبعات امنیتی، دامنه انسانی را نیز شامل می‌شود، تصریح کرد: در این مانور ضمن هماهنگی و همکاری با واحدهای مرتبط، علاوه بر اعضای کمیته بحران منطقه و کمیته فرعی بحران ایستگاه تقویت فشار گاز رضوی و ستاد هادی عملیات، واحد حراست و واحد HSE، عوامل آتش نشانی و انتظامی نیز حضور داشتند.

محمد کامل ادامه داد: از ویژگی‌های این مانور ارزیابی و کنترل برنامه‌ها و روش‌های اجرائی پیش‌بینی شده برای مقابله با هرگونه حوادث و شناسائی نقاط قوت و ضعف تک تک واحدهای مرتبط را می‌توان نام برد، همچنین بهره‌مندی از توان و تخصص نیروهای بسیجی منطقه از ویژگی دیگر این مانور بود.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن