پتروشیمی بوشهر موفق به کسب یکی از بالاترین مقادیر بازدهی واحدهای شیرین‌سازی و بازیابی گوگرد در جهان شد

واحد شیرین سازی مجتمع پتروشیمی بوشهر به عنوان تنها واحد پالایشگاه گازی در صنعت پتروشیمی، یکی از بالاترین مقادیر بازدهی واحدهای شیرین‌سازی و بازیابی گوگرد در جهان را به خود اختصاص داد.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی بوشهر، تنها واحد پالایشگاه گازی صنعت پتروشیمی در دو سال گذشته، با رعایت قوانین و استانداردهای زیست محیطی، موفق شد به یکی از پاک ترین صنایع کشور تبدیل شود.

براساس این گزارش، علت اصلی دستیابی به این نتیجه مثبت و منطبق بر قوانین، اجرای پروژه تکمیل، اصلاح، راه‌اندازی و نگهداشت واحد تصفیه گازهای اسیدی باقیمانده از فرآیند یا همان TGTU است.

این واحد محیط زیستی که هدایتگر مجموعه پتروشیمی بوشهر به سمت صنایع سبز را بر عهده دارد، گازهای اسیدی باقی‌مانده از فرآیند شیرین‌سازی را به چرخه تولید بازمی گرداند و با جداسازی گوگرد و تبدیل به مذاب گوگرد، گرانول گوگرد را از آن استحصال می‌کند.

بازده جداسازی گوگرد در این پالایشگاه، ٩٩.٨ درصد است که از بالاترین مقادیر بازدهی واحدهای شیرین‌سازی و بازیابی گوگرد در جهان است.

واحد شیرین‌سازی پتروشیمی بوشهر، تنها پالایشگاه گازی است که در سال 1399 به بهره برداری رسید. خوراک این مجتمع پتروشیمی واقع در عسلویه، از گاز ترش پالایشگاه چهارم پارس جنوبی تامین می‌شود و تنها پتروشیمی کشور است که از گاز ترش برای تولید محصولات استفاده می‌کند.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن