پذیرش طرح یک شرکت دانش‌بنیان برای آب توازن کشتی ها

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر حمایت این سازمان‌ از طرح‌های بومی و داخلی در حوزه دریایی، از پذیرش طرح یک شرکت دانش بنیان برای آب توازن کشتی ها خبرداد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی ، مجید علی‌نازی در نشست شورای معاونت دریایی سازمان بنادر که با محوریت بررسی مسائل و مباحث دریایی استان هرمزگان به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهارداشت: سازمان بنادر و دریانوردی در موضوع حمایت از دانش‌بنیان‌ها یکی از سازمان‌های پیشرو در کشور  به شمار می‌رود.

وی با اشاره به نقش حمایتی سازمان بنادر و دریانوردی درجهت تولید و ساخت تجهیزات و سامانه های دریایی توسط متخصصان بومی در صنایع داخلی ادامه داد: در بسیاری از موضوعات علمی که در گذشته به کشورهای دیگر وابسته بودیم، سازمان بنادر و دریانوردی توانسته با بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و با حمایت مادی و معنوی، تجهیزات و سامانه های حوزه دریایی را بومی سازی کند.

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه به بومی‌سازی اجرای طرح ملی کنترل ترافیک دریایی( vts)  ) اشاره کرد و افزود: این طرح‌ در ماه‌های آینده به صورت عملیاتی در تمامی بنادر اشاعه خواهد یافت.

علی‌نازی به خبرخوش پذیرش طرح آب توازن یک شرکت دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: این طرح تاییدیه‌های بین‌المللی خود را دریافت نموده و پس از تاییدیه نهایی می‌توانیم از آن برای استفاده در کشتی ها و شرکت‌های کشتیرانی کشور در فاز نخست و درگام بعدی  با نگاهی بین‌المللی به صادرات آن فکر کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت دریایی را تکمیل‌کننده زنجیره ارزش و تبدیل دانش به ثروت دانست.

وی به پرهیز از تمرکز زدایی و برگزاری نشست‌های شورای معاونت دریایی سازمان بنادر در استان‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نشست امروز در بندر شهید رجایی به درخواست مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بوده و بر این باوریم که با حضور میدانی در محل بهتر می‌توان در خود استان تصمیم‌گیری کرد و زودتر به نتیجه مطلوب رسید.

علی‌نازی اضافه کرد: سیاست جدید سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه امور دریایی بر این است؛ برخی از نشست‌ها و کمیته‌ها از جمله کمیته‌های بررسی حوادث و سوانح مربوط به هر استان وهمچنین  مباحث مربوط به ایمنی‌ آبراهه‌ها و دیگر مسائل حوزه دریایی استان‌ها را در خود بنادر مورد پایش قرارداد .

گفتنی است، بازدید از مرکز آموزشی دریایی و اسکله نفتی حرا قشم، دیدار با مالکان شناورها در جزیره قشم و بازدید از بندر مسافری حقانی بخشی از برنامه‌های سفر دو روزه معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به استان هرمزگان است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن