پیشگیری از برداشت غیرمجاز 12 میلیون مترمکعب آب/ 1428 چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود شد

در شش ماهه نخست سال جاری هزار و 428 حلقه چاه غیرمجاز در استان تهران مسدود و از تخلیه سالانه 11 میلیون و 976 هزار و 498 متر‌مکعب آب سفره های زیر زمینی جلوگیری شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، در نیمه نخست سال جاری در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب‌های زیر‌زمینی، تعداد هزار و 428 حلقه چاه غیر‌مجاز در مجموع با عمق بیش از 29 هزار‌متر و میزان آبدهی 739.29  لیتر بر ثانیه، توسط امورهای منابع آب تهران، شهریار، شهرری، رباط کریم، فیروزکوه، دماوند، اسلامشهر، ورامین ، پاکدشت  و شمیرانات مسدود شد.

در این رابطه بیشترین تعداد چاه‌های مسدود شده به ترتیب توسط امورهای منابع آب شهرری، تهران و پردیس، رباط کریم و شهریار انجام شده است.

همچنین طی مدت یاد شده با تلاش گروه گشت و بازرسی امورهای منابع آب و اخذ دستور قضائی، هزار و 239 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی، 3465 حکم قضایی صادر و هزار و 306دستور قضایی نیز اخذ شده است.

در ضمن با تلاش ماموران گشت و بازرسی امورهای منابع آب شهرستان و با اخذ حكم قضايی، بیش از 241 هزار و 449 متر مربع  از اراضی بستر و حریم رودخانه‌های استان تهران در شش ماه ابتدایی سال جاری رفع تصرف و از ید متصرفین خارج شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن