چرا هوای تهران باز هم آلوده شد؟

فرجه تنفس هوای سالم برای تهرانی‌‌‌ها فقط ۹ روز بود و طی دو روز گذشته آنها دوباره ناگزیر به مدارا با هوای ناسالم و آلوده شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از دنیای‌اقتصاد، شاخص کیفیت هوای شهر تهران طی دو روز گذشته به ترتیب ۱۰۸ و ۱۰۱ واحد ثبت شد که نشان می‌دهد غلظت آلاینده‌‌‌ها اندکی از حد مجاز فراتر رفته و هوا برای گروه‌‌‌های حساس ناسالم شده بود و ممکن است این وضعیت تا روز جاری نیز ادامه پیدا کند.

تهرانی‌‌‌ها در فاصله روزهای ۲۸ بهمن تا ۶ اسفند هوای سالم تنفس کردند اما چرا این وضعیت پایدار نبود؟ واضح است که با توجه به افزایش محسوس دما، مساله وارونگی هوا دیگر به عنوان عامل آلودگی مطرح نیست. اما آنچه موجب افزایش غلظت آلاینده‌‌‌ها در آسمان پایتخت شده، تغییر رفتار ترافیکی شهروندان در ایام منتهی به نوروز است.

هر سال در اسفند ماه آمار سفرهای روزانه شهروندان تهرانی با خودروی شخصی با توجه به فرارسیدن ایام شب عید افزایش پیدا می‌کند و تاثیر آن به شکل افزایش ترافیک و بعضا به صورت آلودگی هوا نمود پیدا می‌کند.

این روزها دیگر حتی در ساعاتی که از آن به عنوان «غیراوج» یاد می‌شود نیز طول معابر پرترافیک بسیار زیاد است و کمتر مسیری را می‌توان یافت که بتوان از آن به عنوان مسیر باز یا روان یاد کرد.

تقاضای سفر با خودرو در اسفند ماه شرایط بغرنج ترافیکی در پایتخت را به مرحله بحران می‌‌‌رساند و آلودگی دو روز اخیر نشان می‌دهد در آستانه این وضعیت بحرانی قرار داریم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن