کارگران توتال انرژیز در دریای شمال برای اعتصاب رای‌گیری می‌کنند

بر اساس اعلام اتحادیه یونیت، حدود 70 کارگر شاغل در سکوهای نفت و گاز دریای شمال توتال انرژیز برای آغاز اعتصاب رای‌گیری می‌کنند.

به گزارش «انرژی امروز» از بلومبرگ، اتحادیه یونیت در بیانیه‌ای اعلام کرد که کارگران سکوهای الگین فرانکلین و نورث الوین و واحد فراوری گاز شت‌لند در این رای‌گیری شرکت دارند.

تاسیسات شت‌لند میعانات گازی را به پایانه سولوم ووئه و گاز را به مصرف کنندگان بریتانیایی ارسال می‌کند. بر اساس اعلام وب‌سایت توتال انرژیز این رای گیری دو بار انجام می‌شود و تا 5 مه ادامه دارد.

اعتصاب کارگران صنایع نفت اروپا آن هم بعد از تورمی که وجود دارد، تولید نفت این منطقه را با مشکل مواجه کرده است. اتحادیه یونیت می‌گوید اگر کارگران به اعتصابات خود ادامه دهند تولید نفت قاره اروپا دچار مشکل خواهد شد.

اختلاف کارگران و کارفرمایان صنعت نفت اروپا بر سر پرداخت‌ها و تغییر الگوی کار است.

رای‌گیری کارگران توتال به دنبال تصمیم سایر اعضای اتحادیه برای ادامه اعتصاب است.

اقدام برنامه‌ریزی شده کارگران فراساحلی

به گفته یونیت، حدود 150 کارگر پیمانکار خدمات فراساحلی اسپاروز اعتصاب خود را به مدت 48 ساعت از 5 آوریل آغاز کردند و اولین اعتصاب از 9 سری اعتصاب برنامه‌ریزی شده است که تا ژوئن ادامه دارد.  دو اعتصاب 48 ساعته دیگر برای این ماه برنامه ریزی شده که از 19 آوریل و 26 آوریل آغاز می‌شود.

انتظار می‌رود بیش از 20 سکوی نفت و گاز منطقه تحت تاثیر این اعتصابات قرار گیرند.

به طور جداگانه، 1350 پیمانکار دیگر قرار است از 24 آوریل تا 26 آوریل اعتصاب کنند. یونیت در 7 آوریل اعلام کرد که این اقدام «تاسیسات دریایی اپراتورهای بزرگ نفت و گاز را متوقف خواهد کرد.»

تاکنون کارگران رویال داچ شل، بریتیش پترولیوم و توتال انرژیز به این اعتصابات پیوسته‌اند و احتمالا کارگران هاربور انرژی، انکوئست، سی ان آر اینترنشنال و ایتاکا انرژی نیز به آن بپیوندند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن