کاهش ۱۰‌درصدی مصرف داخلی در نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق تهران

در راستای رسیدن به اهداف مدیریت مصرف انرژی، صرفه جویی و مصرف بهینه انرژی الکتریکی میزان مصرف داخلی در نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق تهران در سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، یعقوب روحی مدیر‌عامل شرکت نیروی برق تهران گفت: بررسی وضعیت آماری شاخص مصرف نیروگاه‌های زیرمجموعه این شرکت در شش ماهه اول سال 1402 و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال گذشته نشان از کاهش ۱۰ درصدی شاخص مصرف داخلی نیروگاه‌ها دارد.

روحی افزود: این مهم با تشکیل کارگروه‌های مدیریت مصرف، انجام تعمیرات مناسب بر روی تجهیزات روشنایی و تهویه مطبوع که در نیروگاه‌ها مصرف بالایی دارند و همکاری و همراهی همکاران ما در نیروگاه‌ها به دست آمده است.

وی در تشریح فرآیند سخت تولید انرژی برق در نیروگاه‌ها و ضرورت مدیریت صحیح مصرف برق از سوی مصرف کنندگان بیان داشت: نیروگاه‌ها به عنوان بخشی از صنعت بزرگ برق و متولی تولید انرژی الکتریکی در کشور، همواره با موضوع پیک مصرف و محدودیت‌های تولید مواجه هستند که این مهم، نیازمند توجه بیشتر مردم عزیز و مصرف کنندگان به این شرایط حساس است.

مدیر‌عامل شرکت نیروی برق تهران تولید برق را فرآیندی سخت و پر‌زحمت توسط جهادگران عرصه تولید برق عنوان کرد و در این خصوص اظهار داشت: اگر هموطنان شریف و عزیز ما از نزدیک شاهد تلاش شبانه روزی و سختی تولید برق باشند، قطعا مصرف برق را مدیریت و صرفه جویی خواهند کرد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن