کاهش ۱۸ درصدی ورودی آب به مخازن سدها نسبت به سال گذشته

آمار دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد، با سپری شدن 23 روز از سال آبی (1402-1401) میزان کل حجم آب در مخازن سدهای کشور حدود 18.32 میلیارد مترمکعب بوده و میزان ورودی آب به مخازن ۱۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، مدیرکل دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور با اعلام این خبر افزود: بررسی وضعیت ورودی سدهای کشور نشان می‌دهد که ورودی به مخازن در سال آبی جاری به 600 میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته 18 درصد کاهش دارد.

فیروز قاسم زاده گفت: میزان پرشدگی سد زاینده‌رود در استان اصفهان، سدهای استان تهران، سدهای استان خوزستان و سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه در شرایط فعلی به ترتیب حدود 12درصد، 19 درصد، 44 درصد و 30 درصد است.​

شایان ذکر است با توجه  به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر کم بارشی فصل پاییز 1401 و به تبع آن کاهش ورودی‌ها به مخازن سدها، صرفه‌جویی در مصرف آب ضروری است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن