کسب رتبه یک برترین شرکت‌ها توسط صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس

۱۰ شرکت برتر کشور در جریان برگزاری بیست و پنجمین دوره رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور، معرفی شدند.

به گزارش «انرژی امروز» از نیپنا، در همایش تجلیل و معرفی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰)، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس عنوان نخست را از آن خود کرد.

بر پایه این گزارش، رتبه‌بندی شرکت‌های برتر کشور امسال برای بیست و پنجمین سال متوالی (از سال ۷۷) برگزار شد که بر اساس آن شرکت‌های برتر بر مبنای ۳۲ شاخص اصلی از جمله میزان فروش، ارزش افزوده، تعداد کارکنان، اشتغال، دارایی‌ها، بهره‌وری، صادرات و غیره ارزیابی شدند که در بین آنها ۵۰ شرکت دانش‌بنیان نیز دیده می‌شود.

در این رتبه‌بندی شرکت نفت ستاره خلیج فارس رتبه دوم و شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه سوم را کسب کردند و پس از آن‌ها شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان، ایران خودرو، بانک رفاه کارگران و سرمایه گذاری پارس آریان در رتبه‌های چهارم تا دهم قرار گرفتند.

در این مراسم ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی ایران اظهار داشت: نقش آفرینی در داخلی سازی محصولات، توسعه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، اثرگذاری در افزایش تولید ناخالص داخلی، سودآوری، ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی، صادرات گرا بودن، مشتری محوری، استفاده از فناوری و نوآوری در کسب و کار و توسعه بهره‌وری، دلایل بزرگ شدن شرکت‌های برتر است.

وی گفت: برخورداری از فرهنگی متعالی و کار تیمی منسجم، راهبری شرکتی شایسته، نیروی انسانی توسعه یافته و هوشمند، آینده پژوهی و تعاملات بین‌المللی، دلایل اصلی بزرگی این شرکت‌ها است.

کیانی بختیاری بر لزوم توجه به ابر روندها از سوی این شرکت‌ها به منظور بزرگ‌تر شدن تاکید کرد و ادامه داد: این مهم موجب ایجاد فرصت‌های جدید، توسعه بهره‌وری، تحریک نوآوری و هدایت ایده‌های جدید خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن