کشف میدان گازی جدید ترکیه در دریای سیاه پس از تبدیل شدن به هاب انرژی روسیه

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد که حجم کل گاز طبیعی که ترکیه در دریای سیاه کشف کرده با احتساب کشف یک میدان جدید و اصلاح برآورد ذخایر یک میدان کشف شده دیگر، به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورونیوز، اردوغان گفت که ترکیه یک ذخیره گازی ۵۸ میلیارد مترمکعبی در میدان چای‌جومای۱ کشف کرده و در عین حال، روشن شده که حجم تخمینی ذخایر میدان ساکاریا ۶۵۲ میلیارد مترمکعب بوده و از برآورد ۵۴۰ میلیارد مترمکعبی پیشین بیشتر است.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه ترکیه به منظور ارزیابی دقیق ذخایر گازی موجود در میدان گازی ساکاریا ۱۳ حلقه چاه اکتشافی حفر کرده است، گفت: «با کشف جدید ما در میدان چای‌جومای۱، مجموع ذخایر گازی ترکیه در دریای سیاه ۱۷۰ میلیارد متر مکعب افزایش یافت.»

اردوغان همچنین وعده داد که ذخایر موجود در میدان تازه کشف شده چای‌جومای۱ پس از اتصال به میدان ساکاریا به شبکه ملی گاز ترکیه متصل خواهد شد.

ترکیه که در زمینه تامین انرژی نفت و گاز به واردات از روسیه، آذربایجان، ایران، قطر، ایالات متحده، نیجریه و الجزایر وابسته است، افزون بر انجام اکتشاف در دریای سیاه، در تلاش برای انجام اکتشاف منابع هیدروکربنی در دریای مدیترانه بوده که این عملیات، تنش میان این کشور و یونان و قبرس را افزایش داده است.

اعلام خبر افزایش ذخایر گازی ترکیه در شرایطی است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز پس از توقف صادرات گاز این کشور از طریق خط لوله نورداستریم به آلمان، به حامی ایده ایجاد «هاب گازی» در ترکیه بدل شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن