کمیسیون عمران مجلس: دستگاه‌ها تا پایان خرداد برای دریافت سهمیه قیر رایگان اقدام کنند

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس از برگزاری نشست مشترک کمیسیون متبوع خود با هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد تا درصورت امکان مصوبه اولیه مجلس در قانون بودجه اجرایی شود.

به گزارش «انرژی امروز» از خبرگزاری خانه ملت، صدیف بدری در تشریح نشست روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در بند (ک) تبصره (1)  قانون بودجه سال 1402 برای تامین قیر رایگان پروژ‌های عمرانی کشور 20 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده بود که متاسفانه با اصلاحات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام مشکلاتی پیرامون تخصیص قیر رایگان ایجاد شده است.

نماینده مردم اردبیل، سرعین و نمین در مجلس اضافه کرد: بر اساس اصلاحات هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، بعد از فروش موارد اولیه قیر ( وکیوم باتوم) مبلغ به خزانه واریز و سپس 20 همت میان دستگاه‌ها توزیع شده و آنها اقدام به تهیه قیر کنند که این امر موجب افزایش قیمت قیر در بازار بورس می‌شود و در نهایت انتظارات قانونگذار نیز برآورده نمی‌شود. بنابراین با اصلاح صورت گرفته نه تنها مشکلی حل نشده، بلکه مشکلاتی نیز به وجود می آید.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: در نشست دیروز کمیسیون که با حضور نایب رئیس مجلس و معاونان وزارتخانه‌های نیرو، نفت و نمایندگان پالایشگاه‌ها برگزار شد، موضوع مذکور مورد بررسی قرار گرفته و سپس مقرر شد جلسه مشترکی با هیات نظارت برگزار و درصورت امکان مصوبه اولیه مجلس در قانون بودجه اجرایی شود. در غیر این صورت با همکاری نمایندگان طرح دو فوریتی تدوین و همانند سال 1401 هر تن وکیوم باتوم با قیمت 7 میلیون و پانصد هزار تومان به صورت حواله در اختیار دستگاه‌ها قرار گرفته تا مشکلات پروژه های عمرانی حل و آسفالت‌ مورد نیاز مناطق تهیه شود. همچنین مقرر شد مشکل تهاتر بنیاد مسکن نیز مورد بررسی قرار گرفته و حل شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: سهمیه‌ برخی دستگاه‌ها از بودجه 1401 هنوز ابلاغ نشده و حواله ‌ای نیز به آنها داده نشده است بنابر این مقرر شد تا پایان خرداد ماه تمام حواله‌ها مطابق به قانون صادر و تحویل دستگاه‌ها شود. در بودجه سال گذشته مواردی وجود داشته که موجب تاخیر برخی از دستگاه‌ها در تحویل قیر شده که باید تا پایان خرداد ماه برطرف و اقدام به جذب کنند در غیر این صورت یا توان جذب نداشته و با نیازی به آن ندارند، از این رو برای سهمیه آنها در سال آتی تصمیم گیری خواهد شد.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن