کنتور‌های برق کشاورزی و صنعتی تا تابستان آینده کنترل‌پذیر می‌شوند

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین شرکت توانیر گفت: تمامی کنتورهای مشترکان دیماندی(۳۰ کیلووات و بیشتر) در بخش‌های کشاورزی و صنعتی باید برای تابستان ۱۴۰۲ کنترل‌پذیر شود.

به گزارش «انرژی امروز» از ایرنا، حامد احمدی در نشست هماهنگی و بررسی وضعیت هوشمندسازی در شرکت توزیع برق استان سمنان با اشاره به اینکه مدیریت بار و اوج مصرف تابستان یکی از فواید حوزه هوشمندسازی است،افزود: در بخش کنترل پذیری، دیدگاه بر این پایه استوار است که امکان قطع و وصل برق هر مشترک از راه دور فراهم شود.

وی تاکید کرد: کنترل پذیر کردن لوازم اندازه‌گیری و هوشمندسازی کنتورهای مشترکان برق، یک تکلیف است و برای تابستان سال ۱۴۰۲ کلیه کنتورهای مشترکان کشاورزی و صنعتی دیماندی باید کنترل‌پذیر شود.

وی ادامه داد: انتظار این است تمام اشتراک‌های اداری نیز به صورت تک مشترک کنترل‌پذیر شود و ادارات با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و با هزینه خود، نسبت به کنترل‌پذیرکردن لوازم اندازه گیری اقدام کنند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری های‌نوین شرکت توانیر بیان کرد: رصد و کنترل‌‌پذیری چاه‌های آب کشاورزی از طریق کنتورهای هوشمند، یکی دیگر از رسالت‌های توانیر برای سال آینده محسوب می‌شود و مدیریت منابع آب باید با کنتورهای هوشمند انجام شود.

وی با تاکید بر این که بار مصرف مشترکان صنعتی، کشاورزی و عمومی از اولویت‌های سال بعد به شمار می‌رود، اضافه کرد: بخش خانگی هم بسیار پراهمیت است و برای پیک بار ۱۴۰۲ باید به گونه‌ای باشد که مشترک با داشتن حداقل میزان مصرف انرژی، با کاهش بار بتوانیم مدیریت بار را اجرایی کنیم.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن