گازهای مشعل پارس جنوبی به‌زودی فروخته می‌شوند

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که گازهای مشعل این مجموعه به‌منظور کاهش آلایندگی‌های موجود و برای حفظ محیط زیست عسلویه در آینده نزدیک در قالب مزایده فروخته می‌شوند.

به گزارش «انرژی امروز» از شانا، احمد باهوش با  بیان اینکه عزم جدی در دولت سیزدهم و وزارت نفت کاهش آلایندگی‌های محیط  زیستی در منطقه عسلویه است، گفت: این موضوع در دولت سیزدهم با حمایت‌های رئیس‌جمهوری، هیئت وزیران و وزیر نفت به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی از برنامه‌ریزی‌ها در این زمینه خبر داد و افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی هم به‌صورت اجرایی و فنی مواردی که به آلایندگی محیط زیست از جمله آب، خاک و هوا  منجر می‌شود را شناسایی کرده و بر این اساس تعویض قطعات و تجهیزاتی که به دلیل فرسودگی دچار آلایندگی می‌شوند، در دستور کار قرار گرفته است تا با تجهیزات نو جایگزین شوند.

به گفته مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی، نصب این قطعات آثاری به سزا در کاهش ارسال گاز به مشعل‌ها خواهد داشت.

باهوش تصریح کرد: در این زمینه قراردادهایی نیز امضا شده و کالاها برای پالایشگاه‌هایی که در سایت یک و دو مستقر هستند، در حال تأمین است.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی اصلاح سیستم‌هایی که نقش موثر در کاهش آلایندگی هوا در منطقه عسلویه دارند خبر داد و گفت: در این زمینه سیستم‌های ۱۲ پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی  که نقشی مؤثر در کاهش آلایندگی هوا  و کاهش گاز ارسالی به مشعل دارند از طریق برون‌سپاری و پیمان‌سپاری اصلاح می‌شوند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از مزایده گازهای ارسالی به مشعل همه پالایشگاه‌های  پارس جنوبی خبرداد و تصریح کرد: همزمان با فعالیت‌هایی که در زمینه کاهش آلایندگی محیط زیستی در این مجتمع انجام می‌شود، مزایده گازهای ارسالی به مشعل  پالایشگاه‌های این مجتمع نیز در حال انجام است.

باهوش با اشاره به استقبال بی‌نظیر شرکت‌های بخش خصوصی در این زمینه اظهار کرد: با توجه به استقبال بالای این شرکت‌ها، مزایده فروش این گازها به مدت یک هفته تمدید شد و به زودی خریداران آن که از طریق مزایده در این زمینه متقاضی بودند، مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: گاز را پیش از اینکه به مشعل دهیم از طریق انشعابی که ایجاد می‌شود به خریدار می‌دهیم و این گاز توسط خریدار، پالایش می‌شود و پس از آن گاز پالایش شد، به‌عنوان خوراک صنایع پایین‌دستی استفادع می‌شود یا در اختیار مجتمع گاز پارس جنوبی قرار گیرد که این مورد از سوی خریدار تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی فواید اقتصادی، محیط زیستی در زمینه خاک، آب و هوا  را از جمله مزیت‌های این موضوع اعلام کرد و افزود: این اقدام افزون بر اینکه مانع ضرر و زیان‌های ناشی از این بخش می‌شود، در جبران ناترازی گاز در کشور هم بسیار موثر است.

به گفته باهوش، در این طرح پیش بینی می‌شود بیش از دو سوم گازی که برای سوختن به مشعل ارسال می‌شود، وارد چرخه تولید شود.

 

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن