«یارانه سبز» جو بایدن، وزاری دارایی اروپا را به آمریکا کشاند

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه و رابرت هاک، همتای آلمانی او از روز سه‌شنبه مذاکرات پرمخاطره‌ای را با مقام‌هایی آمریکایی در خصوص برنامه بلندپروازانه جو بایدن برای مقابله با تغییرات اقلیمی آغاز کردند.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، هدف این مذاکرات آن است که در خصوص تاثیر قانون کاهش تورم (IRA) بر صنعت اروپا و همچنین یارانه‌های سبزی که آمریکا می‌خواهد در پرتو این برنامه ارائه دهد، بحث و گفتگو صورت گیرد. همچنین کشورهای اروپایی به دنبال اخذ معافیت‌های مالیاتی هستند که از آسیب‌های احتمالی به اقتصاد اروپا جلوگیری شود.

آمریکا مایل است برای مقابله با تغییرات اقلیمی و کاهش گازهای گلخانه‌ای، وابستگی به واردات چین را کاهش دهد اما اتحادیه اروپا نگران است یارانه‌هایی که دولت آمریکا برای این برنامه در نظر گرفته، باعث شود شرکت‌ها برای خروج از اروپا تشویق شوند.

با این حال تاکنون کارگروه مشترکی که میان دو طرف برای این منظور تشکیل شده تاکنون نتوانسته به پیشرفت چندانی دست یابد.

هایک روز دوشنبه پیش از آغاز مذاکرات در واشنگتن در گفتگو با خبرنگاران گفت: «این نشانه‌ای است از این که فرانسه و آلمان به عنوان دو اقتصاد بزرگ اروپا در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.»

وزرای اروپایی قرار است با برایان دیز، مشاور ارشد سیاست اقتصادی کاخ سفید و مایک پایل، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفتگو کند. همچنین ملاقات با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی و جنت پلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا هم در برنامه دیدارهای وزرای اروپایی تعریف شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن