۸۰ درصد از طرح آبرسانی سنندج در یک سال گذشته انجام شد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه فرایند اجرای پروژه انتقال آب از سد آزاد به شهر سنندج در یک سال اخیر با شتاب بسیار زیادی پیش رفت، گفت: اگر اهتمام ویژه دولت سیزدهم نبود، بهره برداری از طرح به این زودی‌ها محقق نمی‌شد.

به گزارش «انرژی امروز» از وزارت نیرو، آرش آریانژاد از آغاز بهره‌برداری پروژه آبرسانی به سنندج خبر داد و گفت: طرح بزرگ آبرسانی به سنندج با اعتبار ۸۵۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو، که در بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز و در یک سال اخیر سرعت گرفت، آماده بهره‌برداری شد.

وی افزود: یکی از مطالبات بجای شهروندان گرامی سنندج، استفاده از آب شرب سالم و پایدار است، که با آغاز بکار این سامانه به تصفیه خانه‌های شماره یک و دو سنندج، مردم شریف این شهر از آب گوارا و با کیفیت بهره‌مند خواهند شد.

آریانژاد بیان کرد: طی چند سال اخیر آب مخزن سد قشلاق سنندج به دلیل تغذیه‌گرایی دچار تغییر در طعم و بو شد و این موضوع، نارضایتی مردم را به دنبال داشت، تا اینکه پس از بررسی‌های تخصصی، تصمیم بر این شد برای رفع مشکل، از سد آزاد بطور مستقیم، آب به سنندج، برسد.

آب شرب سنندج از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور در سطح وزارت نیرو قرار گرفت

این مقام مسئول در استان کردستان، آغاز طرح آبرسانی سنندج را بهمن سال ۱۳۹۹ اعلام و اظهار کرد: آب شرب سنندج از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور در سطح وزارت نیرو قرار گرفت و بر همین اساس اجرای آن در یک سال اخیر پیشرفت بیش از ۸۰ درصد داشت.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه اکنون با یک کار جهادی، طرح آبرسانی به سنندج آماده افتتاح است، ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه تامین ۵۷ میلیون متر‌مکعب برای تصفیه‌خانه آب شهر سنندج و پیش‌بینی آب شرب پایدار و با کیفیت جهت پاسخگویی به نیاز جمعیتی معادل ۷۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در افق سال ۱۴۲۵ است.

پروژه با تلاش شبانه‌روزی و در مدت کمتر از دو سال به بهره‌برداری رسید

وی همچنین عنوان کرد: این پروژه با تلاش شبانه‌روزی ارکان طرح، برای بهبود کیفی و کمی آب شرب شهر سنندج در مدت کمتر از دو سال به مرحله بهره‌برداری رسید که ۸۰ درصد از آن با توجه به ابلاغ تخصیص‌های مربوطه توسط وزارت نیرو و تأکیدات شخص وزیر نیرو، در طول یک سال اخیر اجرا شده است. در واقع اگر اهتمام ویژه دولت سیزدهم نبود، بهره برداری از طرح به این زودی‌ها محقق نمی‌شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان به وضعیت توپوگرافی خشن مسیر سامانه اشاره کرد و افزود: این پروژه در مدت زمان کوتاه و در مسیری صعب از لحاظ توپوگرافی و با عنایت به مطالبه به حق شهروندان شریف سنندج، با کار جهادی در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به بهره‌برداری رسید.

آریانژاد همچنین تأکید کرد: طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی آن به طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

فاطمه لطفی

• فوق لیسانس مهندسی محیط زیست • خبرنگار تخصصی انرژی • مترجم کتابهای عطش بزرگ، تصفیه پسابهای صنعتی، تصفیه آب، استفاده مجدد از آبهای صنعتی، فرایندها و عملیات واحد در تصفیه آب و ساز و کار توسعه پاک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن