اپراتورهای اروپایی در برابر خشکسالی باد، در حالی که تولید انرژی خورشیدی افزایش می یابد

به گزارش انرژی امروز از Renewable Energy World: موج گرمای جاری در اروپای غربی نیز به «خشکسالی باد» کمک می کند و منجر به کاهش عملکرد اپراتورهای باد در سراسر منطقه می شود که این مناطقه شامل ایالات متحده آمریکا، فرانسه، اسپانیا، آلمان و بسیاری از اسکاندیناوی ها است. در همین حال، اپراتورهای نیروگاه خورشیدی میزان تولید انرژی خورشیدی را افزایش می دهند زیرا تابش در بسیاری از بازارهای مشابه وجود دارد.

این گزارش با توجه به نقشه های باد و خورشید و عملکرد آنها در اروپا است که توسط شرکت Vaisala،  شرکتی که جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های مربوط به آب و هوا در سطح جهانی را انجام می دهد.

با توجه به اخبار بلومبرگ، صاحبان مزرعه باد SSE و Ørsted هر دو در نیمه اول سال با کاهش سرعت باد مواجه شدند که باعث کاهش تولید توربین ها شد. به گفته بلومبرگ، در بریتانیا، فقدان باد همچنین موجب شد تا قیمت گاز طبیعی از سال 2013 به بالاترین میزان برسد زیرا سوخت های گیاهان به منظور کاهش تولید برق از مزارع بادی مورد استفاده قرار می گیرند.

Vaisala برای مدت طولانی توصیه می کرد که تولید کنندگان انرژی تجدید پذیر را تولید مجموعه ای متعادل از انرژی باد و خورشید داشته باشند چرا که حساب موقعیت دقیقا مانند آنچه در اروپا در حال حاضر اتفاق می افتد را کرده بود.

نقشه‌های عملکرد نشان دادند که اپراتورهای نیروگاه‌های باد متوجه شدند منابع در دسترس در جولای تا ۲۰ درصد میانگین کاهش پیدا کرد، در حالی که تابش خورشید در همان بازارها تا ۲۰ درصد بالاتر از متوسط بود.

انتظار میرود سیستم فشار بالا در اروپا که باعث ایجاد شرایطی غیرمعمول شده تا اکتبر ادامه یابد. این شرایط بعد از `خشکسالی باد` مشهور در سراسر ایالات متحده در سال 2015 بوده است که تاثیر مالی گسترده ای داشت.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن