دولت ایتالیا کمک ۵۰۰ میلیون یورویی شرکت سازنده پل جنوا را نپذیرفت

دولت ایتالیا پس از فروریزش مرگبار پل بزرگراه `موراندی` در شهر جنوای ایتالیا، از پذیرش ۵۰۰ میلیون یورو کمک پیشنهادی شرکت `اتوستراد پر لیتالیا`، سازنده پل بزرگراه سرباز زد.

لوییجی دی‌مایو، معاون نخست‌وزیر ایتالیا، در این باره در شبکه فیسبوک خود نوشت دولت از شرکت اتوستراد پر لیتالیا `صدقه` دریافت نخواهد کرد. معاون نخست‌وزیر ایتالیا این شرکت را مسئول سانحه می داند.

دی‌مایو گفته است: «این پل فرو ریخت چون عملیات نگهداری و بازرسی آن به‌درستی انجام نشده بود.» او خواستار لغو پروانه فعالیت این شرکت شده و اقدامات لازم را در این جهت به جریان انداخته است. دی‌مایو خواستار پرداخت کلیه خسارت‌ها شده و گفته است در این باره معامله‌ای انجام نخواهد شد.

شرکت `اتوستراد پر لیتالیا` اعلام کرده که حاضر است طی هشت ماه پل جدیدی در همین منطقه بسازد. این شرکت همچنین گفته است که ۵۰۰ میلیون یورو برای بازماندگان این حادثه و کسانی که در پی این حادثه خانه‌های خود را از دست داده‌اند اختصاص داده است.

هنوز هم جست‌و‌جو برای یافتن قربانیان این حادثه، البته نه به شدت گذشته، ادامه دارد. مقامات شهر جنوا اما اعلام کرده‌اند که جست‌و‌جو برای یافتن زندگان از زیر آوار خاتمه یافته است. شنبه شب (۲۷ مرداد ۱۸ اوت) جسد سه تن از افراد ناپدید شده  در کنار یک خودرو در زیر آوار پیدا شد.

مقامات دولتی شمار کشتگان را ۴۳ تن اعلام کرد‌هاند. وزارت کشور ایتالیا اعلام کرده که ۱۳ نفر از کشتگان این حادثه خارجی بوده‌اند. بسیاری از مجروحان هنوز در بیمارستان‌ها تحت مداوا هستند که وضعیت سه نفر از آنها وخیم اعلام شده است.

حضور صدها نفر در مراسم سوگواری

در مراسم سوگواری برای کشتگان این حادثه در روز شنبه (۲۷ مرداد ۱۸ اوت) صدها نفر شرکت کردند. سرجو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا، پس از مراسم سوگواری از این حادثه به عنوان `یک تراژدی غیرقابل قبول` نام برد.

او گفت خواهد کوشید تا تحقیقات در این باره ادامه یابد و مسئولان این حادثه مجازات شوند. دولت ایتالیا اعلام کرده است که ۵ ۲۸ میلیون یوروی دیگر، علاوه بر پنج میلیون یورویی که روز چهار‌شنبه (۲۴ مرداد ۱۵ اوت) تعیین شده بود، به کمک‌های عاجل در ارتباط با این حادثه خواهد افزود.

هنوز دلیل اصلی ریزش مرگبار پل بزرگراه `موراندی` در شهر جنوای ایتالیا روشن نشده است. شرکت `اتوستراد پر لیتالیا` که حدود سه هزار کیلومتر اتوبان را در ایتالیا نظارت میکند، هنوز حاضر نشده دلایل ریزش پل را اعلام کند.

این شرکت اعلام کرده که عملیات بازرسی پل را طبق مقررات، هر سه‌ماه یک‌بار انجام می‌داده و علاوه بر این با کمک دستگاه‌های بسیار تخصصی آزمایش‌های اضافی نیز انجام می‌شده است.

در حادثه روز سه‌شنبه (۲۳ مرداد ۱۴ اوت) حدود ۸۰ متر از پل معلق ۲۰۰ متری موراندی از ارتفاع حدود ۴۵ متری فروریخت. بیش از ۳۰ خودرو در لحظه فروریختن پل روی آن بودند که اغلب آنها زیر قطعات بزرگ بتون مدفون شدند.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن