بهره‌برداری از یک‌هزار و 747 پروژه برق‌رسانی در هرمزگان

`محمد ذاکری` در نشست خبری با اشاره به روند رو به کاهش خاموشی‌های برق در بخش توزیع در چهار ماهه نخست سال جاری اظهارداشت: متوسط خاموشی‌ها از 1.7 دقیقه به 1.2 دقیقه در در سال جاری کاهش یافته است. وی در ادامه به خاموشی‌های ناشی از‌ کمبود تولید در سطح شبکه، در تابستان امسال اشاره‌ داشت و افزود: بازه زمانی خاموشی‌ها طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از 15 خرداد تا 15 شهریور بود اما از هفته گذشته با توجه به بهبود شرایط آب و هوایی، خاموشی صورت نگرفت. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از کاهش زمان خاموشی به ازای هر مشترک از 2.3 دقیقه در روز به 1.8 دقیقه در روز اشاره داشت و تصریح کرد: در چهارماهه نخست سال جاری نیز با رسیدن تعداد قطع برق هر مشترک از 21 مورد به 15 مورد، کاهش 25 درصدی را شاهد بودیم. ذاکری گفت: در اعمال خاموشی‌ها نهایت سعی خود را در برقراری عدالت کردیم، پنج هزار و 504 مورد خاموشی در تیرماه اعمال شد و متوسط خاموشی‌ها نیز بین یک تا یک ساعت و نیم بود. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان از راه‌اندازی 300 دستگاه ترانسفورماتور به منظور حفظ و بهبود کیفیت توزیع برق در هرمزگان خبر داد و بیان‌کرد: به دلیل وجود مشکلات اقتصادی کنونی و تأمین منابع مالی، اجرای پروژه‌ها با مشکلاتی روبه روست که همراهی مشترکان و متقاضیان برق در این زمینه ضروری است. ذاکری با اشاره به افزایش توان پاسخگویی مرکز 121 و پاسخ به 516 هزار تماس مشترکان در چهار ماهه نخست امسال گفت: از تعداد کل تماس‌ها، 229 هزار مورد در تیرماه صورت گرفته است. وی همچنین به اضافه‌شدن 9 هزار و 236 مشترک جدید به شبکه توزیع در سال 97 خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این رقم به 30 هزار مشترک افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان در ادامه ضمن تشریح پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت، به اجرای یک‌هزار و 747 پروژه با اعتبار 777 میلیارد ریالی در سال‌جاری اشاره‌داشت و گفت: از این تعداد، 665 پروژه در بندرعباس و مابقی در سایر شهرستان‌ها افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

ذاکری همچنین به میزان مصرف انرژی در سال گذشته و جاری اشاره‌داشت و گفت: مصرف انرژی در سال 96، دو میلیارد و 685 میلیون کیلوولت بر ساعت بوده که این رقم در سال جاری به دو میلیارد و 657 میلیون کیلوولت بر ساعت کاهش یافته که این مهم، نشان‌دهنده اهتمام و توجه جدی به مدیریت صحیح مصرف است.

برچسب ها
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن